Stap 17: Bonus punt Pickups
Zullen we een script om de bonuspunten toe te voegen aan het GUIText-object, dus in de scripts map, maak een nieuwe script genaamd bonuspunten. Hier is het script invoeren in Monodevelop.
Nu terug naar de scène en maak een nieuwe lege GameObject. Power-ups in de sprites map zoeken, en sleep de eerste sprite naar de nieuwe GameObject.
Veranderen van de schaal tot en met x = 2, y = 2 over in het itemvenster, dan toevoegen van een vak collider 2D. Ditmaal willen we controleren dat het vak gemarkeerd Is Trigger.
Sleep nu de bonuspunten script in powerups_0. Open de prefabs/bonus-map en sleep het GameObject naar de prefab.
Zoals in de vorige stap, het vervangen van de Sprite Renderer Sprite voor elke prefab en deze opslaan.
Zodra de zes Bonus Prefabs zijn gemaakt, kunnen wij de GameObject die we gebruikt om te bouwen ze verwijderen.
Om te paaien onze bonussen, zullen we gewoon het DoodleSpawn object dupliceren, hernoemen het BonusSpawn, zet het een beetje omhoog en vervangen van het object dat het spawnt.