Stap 18: Game Over
Laat deze scène toevoegen aan het bouwen voordat we de nieuwe scène. Selecteer in het menu bestand pulldown bouwen instellingen.
In het dialoogvenster dat opent, klikt u op de knop toevoegen en verifiëren dat de scene een scène heeft # van nul. Sluit het dialoogvenster.
Zorg ervoor dat u uw huidige scène opslaan en selecteer vervolgens nieuwe scène. Naam van de scène GameOver en zet het in de map elementen.
Een GUIText-object vanuit het GameObject pulldown menu toevoegen. Wijzig in de inspecteur, anker Opper center en uitlijning wilt centreren. Ook de tekengrootte wijzigen tot 20 en de kleur naar zwart.
Terug in de scène, Sleep de notitie genaamd notes_score aan de scène en positie ongeveer center, het spel venster gebruiken om te zien hoe het eruit zal zien. Doe hetzelfde met de sprite Game Over, gewoon laten vallen waar het ziet er goed uit.
Maak een gameOver-script in de scriptmap, zoals deze.
Opslaan en sleep dit naar de hoofdcamera in onze nieuwe scène.
Bijna alles klaar, moeten we een functie toevoegen aan ons script camera geschiedde de score naar voren, en we moeten veranderen onze torpedojager script waar sprake is van het einde van de code te sturen naar het GameOver-scène.
De nieuwe Camera-script.
De vaste Destroyer-script
Wat denk je? U zojuist een spel! Ik deed ook!! Woot voor ons!
OK, het is dus niet het beste spel in de wereld, maar dat is nauwelijks het punt is het. Het was in ieder geval niet voor mij. Ik was geschokt over hoe eenvoudig het is alle geworden, en ik moest delen. Maken van ga krijgen, ik kan niet wachten om te spelen sommige nieuwe leuke spelletjes!