Stap 3: Maak uw eerste doel van het spel
Eerst moet u de Sprites map die ik als een zip-bestand opgenomen heb. Haal de omslag ergens die kunt u het vinden.
In eenheid, naar beneden in het projectgebied voor werk, onder het tabblad project met activa geselecteerd, sleept u de uitgepakte map in het grijze gebied aan de rechterkant. De sprites die u nodig heeft om te dupliceren van mijn project allemaal in deze map.
Navigeer naar de map voor nieuwe Sprites en vind een sprite met de naam "navbar". Sleep die omhoog in het venster van de scène. Zet het ergens in de buurt van de onderkant van uw scène, zoals ik heb gedaan in de afbeelding.
Als u na het plaatsen van het hoofdcamera in uw hiërarchie venster klikt, ziet u al hoe het eruit zal zien in uw spel.
We zullen moeten sommige onderdelen toe te voegen, laten we beginnen met een vak colllider, om onze doos solide.
Met uw nieuwe object dat in het Inspector-venster, geselecteerd, klik op "Voeg Component" en voegt u een vak Collider 2D, te vinden onder Physics2D
Go Ahead en een tweede 2D vak Collider toevoegen aan uw object, dit één die we gebruiken zullen voor het blokkeren van de speler per ongeluk vallen van de kant van de navigatiebalk rechts aan het begin van het spel.
Omdat ik Robot om te beginnen wilde over waar hij op de webpagina Instructables is, mij ingekrompen de belangrijkste collider een beetje. En de tweede collider zit eigenlijk in de open ruimte, die dat onze speler wordt uitgevoerd uit de linkerzijde voorkomen zal wanneer het spel begint.
Instellen uw vak versnellers overeenkomt met de formaten in het beeld, ook verzameling de x en y grootte van de transformatie parameter 1.5. Bekijk de veranderingen die plaatsvinden in het venster van de scène.