Stap 8: Maak een mix boom animatie
Ga terug naar uw speler animatie venster, met uw speler-object geselecteerd 5 nieuwe animatie clips maken, jump1 een naam geven-jump5.
Voor elke clip, sleept u één frame van jumpsheet, in volgorde. dwz jumpsheet eerste afbeelding jump1, enzovoort.
De Animator-venster opnieuw opent, klik met de rechtermuisknop, creëren... nieuwe van saai boom. De naam JumpFall.
Dubbelklik op de nieuwe JumpFall staat, de mix-boom in het itemvenster geopend.
Klik op het plusteken (+) en toevoegen Motion veld, doe dit vijf keer.
De drempel wijzigen naar bereik van-13 tot en met 10, en wijzig de parameter drempel te vSpeed.
Als u ontevreden met de animatie bent, kunt u de waarden door bestaande automatiseren drempel aanpassen. Voor deze eenvoudig spel lijkt het goed genoeg. (Animator ben lui... weer)
Nu terug naar het venster van de Animator, ziet u de boom mix geopend, klikt u op basislaag in de hogere linkerhoek terug te gaan naar onze basis-Staten.
Ook moet u alle automatisch gegenereerde sprong Staten, Jump1 via Jump5 nu verwijderen. (Bedankt c0)
Creat een overgang van de om het even welke staat de nieuwe JumpFall staat, en dan een van de JumpFall over aan inactief. Dit betekent dat we kunnen gaan in de sprong-animatie van een staat, dat wil zeggen als we vallen.
Stel de overgang van elke staat om JumpFall te zijn voor wanneer grond ingesteld op false is en de overgang van JumpFall naar idle om wanneer de grond geldt.
Alles gebeurt, voert het spel opnieuw en u moet zitten kundig maken Robot springen en animeren met de SPATIEBALK. De animatie is een beetje schokkerig bij gebrek aan frames, kunt u met de motie-veld om het te veranderen een beetje als je wilt spelen.