Stap 11: Afwerking het af en hoe dingen werken
Krijgen de Arduino praten met een computer. De beste plaats voor die info is hier.
Zodra je dat gedaan hebt, download de bijgevoegde code (hernoemen tekstbestand van ".txt" naar "Ino") en het de belasting op je Arduino. Ik heb mijn best gedaan om dit te testen code out (gecompileerd prima), echter, vergeet niet dat dit een conceptualized project dat ik hoop te maken op een dag... maar hebben nog niet gemaakt.
Hier is hoe dingen werkt:
1) na het laden op de code, wanneer u zwenking voort uw Arduino het verwacht dat de plaat van de lift te worden uitgelijnd met de bovenkant of de onderkant sensor (dit is hoe het kalibreert de sensor). Als er ergens in het midden zal uw kasteel hangen in fout. U weet dit omdat de white lightning LED zal knipperen op een weg. Als dit gebeurt, uitlijnen van de sensor en opnieuw instellen van de Arduino (met de reset-knop). Ook zorg ervoor dat er is niets blokkeren van de deuropening sensor/LED
2) wanneer de lift plaat in de down positie is past Pot 2 de pull pin servo. Gebruik dit om te fine-tunen van uw trekken. U zult worden koppelverkoop een tekenreeks van uw pull-pin aan de pull pin servo arm. Dit zal helpen u scherpen dingen na de instellingen de pin.
3) wanneer u uw Arduino met de lift plaat in de bovenpositie start past Pot 2 nu de sensorgevoeligheid van de deur. Breng deze pot daarna blok de deur LED, het licht white lightning nu geeft aan wanneer deze sensor reizen.
4) ook wanneer de Arduino wordt gestart met de plaat van de lift omhoog, de maan servo is opgetild en pull pin servo is ingesteld op nul. Dus voor uw allereerste begin, opgemaakt de lift plaat. U kunt nu de maan (geplakt is aan de servo arm) koppelen aan de juiste servo een beetje verleden recht omhoog. Ook hechten de pull pin servo arm, so it's ready te trekken (punt het op de pull-pin).
5) wanneer u helemaal klaar bent kunt instellen u toets omlaag (knop 2). De lift plaat en de maan zal nu lager. Wanneer het de bodem bereikt uw val zal worden bewapend.
6) pot 1 past altijd de gevoeligheid op uw bovenste en onderste plaat sensoren. Als u uw lift plaat te vroeg stoppen of niet snel genoeg vinden, aanpassen met behulp van dit.
7) merk die knop 1 zal verhogen uw lift plaat en de maan, maar verandert niet de functie van Pot 2 (zoals beschreven in punt 3). De deur sensor pot 2 alleen aangepast wanneer de Arduino in eerste instantie met de lift plaat in de up positie gestart is. Na dat, zal het altijd de pull pin servo trim.
8) Last but not least, gebruik tandzijde te binden de pull-pin aan de pull pin servo arm. Ook koord elastiek uit de Den of Evil haken (u gelijmd op) en de haken aan de bovenkant van de poort. Eigenlijk kan je alleen moet string een elastiek aan de andere kant van de pull-pin. Maak het niet te strak, we willen niet afhakken van de muis staart! Ook als de pincode niet gemakkelijk uitlichten, kunt u een beetje olie hier ook.
9) testen dingen uit aan uw harteninhoud. Wanneer alles werkt zoals u wenst, hebt u de benijdenswaardige taak van het inlassen van de twee plankjes (met alle die bedrading) in het kasteel. Er is een haak te bouwen in de muur op de Arduino-kant aan het op zijn plaats houden. Gebruik voor het breadboard, het breadboard-haak die u eerder hebt geïnstalleerd.
ALLES GEDAAN!
Ik veronderstel dat aangezien we proberen te vangen muizen die we willen zouden om sommige plaatsen bate in de Den van het kwaad, maar ik denk dat dit kasteel is verleidelijk dat genoeg je niet zelfs nodig bate. Misschien slechts enkele lift muziek rustig op de achtergrond...
Als je eigenlijk die dit ver, thanks so much gemaakt hebt voor steken rond!