Stap 3: Components toevoegen aan het venster.
2. in de schakelaar gecontroleerd door "bericht", voeg het geval WM_CREATE. Dit is het gedeelte van de code die wordt uitgevoerd wanneer het venster wordt gemaakt. We zullen onze onderdelen hier toevoegen.
3. het eerste tekstvak met behulp van de volgende functieaanroep toevoegen:
CreateWindowEx (WS_EX_CLIENTEDGE, TEXT("EDIT"), TEXT("0"),
WS_CHILD| WS_VISIBLE|ES_AUTOHSCROLL| WS_TABSTOP,
10, 85, 20, 25, hWnd, (HMENU) IDC_LHS, GetModuleHandle(NULL), NULL);
Dit plaatst een tekstvak met de linkerbovenhoek op (20,10) en met een breedte van 85 en een hoogte van 25. Ook wordt de IDC_LHS die we eerder gedefinieerd voor het tekstvak, zodat we naar het tekstvak later verwijzen kunnen-id toegewezen. De TEXT() -macro die je rond alles van de snaren ziet wordt gewoon gebruikt zodat deze code werkt of uw compiler unicode of niet gebruikt wordt.
4. Voeg de andere drie componenten op dezelfde manier. Verwijzen naar afbeelding 3-1 voor hulp.
5. Ga naar de zaak WM_PAINT. Dit is waar elke willekeurige tekening naar de venster zal gebeuren.
6. trekken de scheidslijn tussen de twee ingangen en de uitgang door het invoegen van de volgende code na het aanroepen van de functie van BeginPaint() , zoals in figuur 3-2.
MoveToEx (hdc, 10, 78, NULL); â
LineTo (hdc, 115, 78);
Dit trekt een lijn van (10, 78) aan (115, 78).