Stap 1:
In dit project is de toepassing die ik ben met behulp van Rhino. Echter de techniek en de gereedschappen gebruikt hier kunnen worden gevonden in de stevigste modellering pakketten zoals Inventor, Solidworks, Vectorworks, Sketchup en 123D. (Let erop dat oppervlakte base modellering van toepassing zoals Maya, 3DSMax, Blender niet goed met deze workflow modellering werkt mogelijk en resultaat kan variëren).
Modelleren proces afbreken:
De core-technieken die hier wordt gebruikt is schets (2DOutline), extrusie en aftrekken (knippen of Different).
Schets is een eenvoudige 2D schets van de shape die u wilt maken. Dus in dit project de 2D schets/overzicht de vorm van een cirkel is (fig I, II). Wanneer een schets wordt getekend het zitten op een X, Y, Z-as in 3D-ruimte om dit gemakkelijk te begrijpen kunnen we denken aan dit als vanuit de bovenkant, voorzijde en de zijkant te kijken.
In (fig ik) kunt u zien we de cirkel kijken uit het bovenaanzicht en in (fig II) de weergave wordt aangepast tot een hoek van de 3D diepte en perspectief van de weergave dit helpen ons de 2DSketch van de cirkel te bekijken zoals het zit in een 3D-ruimte te geven. Nu een tweede kleinere cirkel getrokken (fig III is) om ervoor te zorgen dat de tweede 2Dsketch is ontleend aan de weergave de eerste cirkel werd getekend in Top, Front, kant en niet in een andere weergave als dit het resultaat kan verstoren.
Na dit passen wij de weergave terug naar de 3D perceptieve hoek om te beginnen van de modellering. (fig IV)
Diepte is in principe toe te voegen volume aan de 2Dsketch, In (fig IV) de buitenste cirkel is geselecteerd door geel aangegeven. Wanneer u diepte bepalen van de hoogte van de extrusie door freehand via muiscontrole of een bepaalde hoogte invoeren via een dialoogvenster. De hoogte die u hier invoert is 4 mm. (afhankelijk van de software dit dialoogvenster zou een pop up, binnen een drop-down menu of een menu-box, enz)
In (fig VI) de kleinere cirkel is geselecteerd en geëxtrudeerde die resulteert in een kleinere cilinder (fig VII) en de muis werd gebruikt om te bepalen van de hoogte. Wanneer beide cirkel 2Dsketch zijn geëxtrudeerde het resultaat goed lijken (fig VIII) de 2 delen zijn nog onafhankelijk van elkaar en kunnen nog steeds worden verplaatst en aangepast.
Aftrekken (Cut, verschillende) zijn hetzelfde proces. Zoals de naam al aangeeft wanneer een aftrekken wordt gebruikt is het verwijderen van een deel van een ander. In (Fig IX) deel is een gele selectie eerst geplukt dan deel B is geselecteerd. Door het selecteren van het aftrekken (Cut, verschillende) gereedschap, (deel B) goed worden aftrekken (deelA) wat resulteert in (fig X). Zodat de delen die wordt geplukt eerste (deelA) zal blijven en het delen dat is geplukt tweede
(deel B) goed worden afgetrokken dit gebied van (deelA), die elkaar overlappen (deel B) omvat.
In (fig XI) is de grotere cilinder geselecteerde eerste (deelA) en de kleinere cilinder (deel B) wordt geplukt tweede. Met behulp van het hulpprogramma voor aftrekken (Cut, verschillende) het resultaat goed uitzien (fig XII). We kunnen zien dat de kleinere cilinder (deel B) met inbegrip van gebied van (deel A) het elkaar kruisen (deel B) wat resulteert in een gat wordt afgetrokken.