Denk erover na. Na het voltooien van deze tutorial kan je je vrienden vertellen dat u een app gebouwd. Enkel zeggend.
In deze tutorial zal ik u door het proces van het bouwen van een iOS-toepassing nemen. Langs de weg, zal ik ervoor om je te leren over de theorie en methoden achter sommige van de concepten die betrokken zijn bij de ontwikkeling van toepassingen dat wij uitvoeren, in plaats van gewoon vertellen u iets doen en hopen dat u zult begrijpen. Eerste laten we beginnen met wat achtergrondinformatie:
Snelle is Apple's nieuwste en grootste programmeertaal. Terug in 1985 toen Steve Jobs volgende computer opgericht na wordt gespierd uit Apple (sommigen zeggen), begon hij te ontwikkelen sommige kaders voor zijn computers in een taal, genaamd Objective-C. Objective-C was gemaakt in de vroege jaren 1980 door Brad Cox en Tom Love, maar later in licentie gegeven aan volgende. Deze kaders uiteindelijk morphed in een subset van Objective-C genoemd cacao. Cacao werd gebruikt voor een lange tijd bij de ontwikkeling van de Macintosh-toepassingen, maar wanneer Apple iOS aan 3de partij niet opengesteld web gebaseerde apps met iOS 2.0 hadden ze ontwikkelaars gebruiken Objective-C en Cocoa Touch, een touch-georiënteerde versie van cacao tot native iOS applicaties bouwen.
Objective-C is al in gebruik helemaal tot aan de iOS 8. Met de release van iOS 8 vrijgegeven Apple ook hun gloednieuwe Swift, zoals u waarschijnlijk weet. Objective-C kan echter nog worden gebruikt tot het ontwikkelen van iOS apps voor het moment. In feite gebruik ik nog steeds hoofdzakelijk Objective-C zoals vele bibliotheken zijn geschreven in het en Objective-C compatibel met oudere apparaten is. SWIFT introduceert sommige zeer koele nieuwe eigenschappen en functionaliteit, maar voor de toepassing van deze tutorial zult we nemen een zeer ondiepe duik erin. Laten we beginnen.