Stap 2: De toepassing ontwerpen
Deze stap zal helpen u bij het maken van een ontwerp van de intuïtieve calculator voor uw gebruikers.
2.1. Selecteer het tabblad "Form1.cs [Design]" als het niet is geselecteerd. Dit formulier is het venster dat wordt weergegeven wanneer uw programma wordt uitgevoerd. Te klikken op de groene pijl in de werkbalk bovenaan het scherm, wordt het programma uitgevoerd als een toepassing (openen in een nieuw venster). Probeer het eens. Sluit het nieuwe venster met de X als je klaar bent.
Aan de rechterkant van het scherm*zijn er twee belangrijke menu's (Toolbox en eigenschappen). Het menu Toolbox kunt u nieuwe items (zoals knoppen) toevoegen aan uw interface, terwijl het eigenschappen-menu kunt u de specificaties van uw huidige geselecteerde item op het scherm gewijzigd.
* Opmerking: Deze menu's kunnen niet worden gevonden, op het recht voor iedereen. Ze kunnen worden geplaatst waar de programmeur verlangens door te klikken en te slepen rond het scherm. Als ze niet zichtbaar zijn, opent u het menu Beeld en kies "Gereedschapskist" of "eigenschappenvenster." Dit zal het maken van de menu's zichtbaar op het scherm.
2.2. in het menu van de werkset, klik en sleep een knop en een tekstvak op uw formulier. U kunt de de grootte van de knop/tekstvak door op te klikken en een van de puntjes eromheen te slepen.
2.3.* 16 meer knoppen toevoegen aan het formulier en schik ze te laten uitzien als een rekenmachine (zie Fig. 3). Plaats ze rond het formulier door op te klikken en te slepen.
** Pro tip: een knop te selecteren en het gebruik van "Ctrl-C" dan "Ctrl-V" zal kopiëren en plakken van een andere knop aan het formulier. Bespaart op te klikken en te slepen!
2.4. een knop selecteren. De eigenschappen worden getoond in het eigenschappen menu af aan de kant. In het gedeelte opmaak kunt u de weergave van een item kunt bewerken. Gebruik het tekstveld de tekst op een knop te wijzigen. Eens wat leuks oppakken van verschillende BackColors en types van lettertype.
2.5. Blader omlaag naar het gedeelte van het ontwerp in het eigenschappen menu en bewerkt het naamveld voor elke knop. (Dit is niet verplicht, maar het zal veel gemakkelijker te coderen). Iets u gemakkelijk kunt bijhouden van elke knop naam. BV: De naam van de 1 knop "one," zodat u kunt bijhouden van het in de code later.
2.6. Klik opslaan alle en ga naar stap 3!