Stap 2: Controleer het 3D
Draaien van het plein in een vak vereist een paar veranderingen. We moeten overstappen op een 3D-renderer door OPENGL toe te voegen aan de functie van de grootte. Box(size) maakt een gelijke dubbelzijdige kubus op de oorsprong (linker bovenhoek). De functie vertalen (x, y, z) kan worden gebruikt voor het verleggen van de hoek. Rotatie wordt gedaan met behulp van rotateX(angle), rotateY(angle) en rotateZ(angle). breedte en hoogte zijn verwijzingen naar de waarden die we toegevoegd aan de functie van de grootte, vertalen (breedte/2, hoogte/2) maakt altijd de kubus weergegeven in het midden. Om anti-aliasing moeten we de functie smooth() aanroepen. Dit zal niet werken zonder toevoeging van background(color), die elke cyclus wordt aangeroepen om het overschrijven van het scherm. Lights() wordt ingeschakeld de lichten en schaduwen toevoegen aan de kubus.
void setup(){ size(1200, 800, OPENGL); } void draw(){ background(32); smooth(); lights(); fill(#FF9F03); noStroke(); translate(width/2, height/2); rotateX(-0.5); rotateY(0.5); box(300); }