Stap 2: Planning: Grid, macht en Base kledingstuk
Om ervoor te zorgen dat de matrix LED werkt goed, is het belangrijk om plan stroomverdeling, grid lay-out, geheugentoewijzing, enz. Hier zijn een paar dingen na te denken over bij het plannen van uw Leidene Kleding van de matrix:
1.) HET RASTER
Maken van een programmeerbare LED-matrix jurk klinkt simpel en leuk totdat je begint te overwegen hoeveel individuele eenheden er zijn naar te schrijven voor de matrix zelf. We begonnen met een rechte raster en uiteindelijk besloten om een gespreide en gevormde raster dat de jurk bodice beter zou passen. Dit betekent echter dat het gebruik van een soort van bestaande matrix bibliotheek geen bueno is zoals onze raster had verschillende aantallen pixels voor elke rij. We moesten beslissen over dit vroege zodat is het mogelijk onze online ontwerptool toewijzen aan elke pixel op de werkelijke jurk.
2.) MACHT
De neopixel uber gids biedt wat grote informatie over het gebruik van neopixels! Onder die nuttige informatie is macht behoeften voor pixels. Elke pixel, als 100% op volledig wit over 60milliamps trekt. Dat betekent 1 uur van de macht voor een 201 pixelraster is ongeveer 12 Ampere. We wilden uit jurk aan laatste 90 min zonder een kleur, dus we 18 versterkers accu-energie op 3.7 v en gedistribueerde macht elke 66 pixels gebruikten. Het is belangrijk dat de kracht gelijkmatig verdelen of krijg je vreemde kleurwijzigingen over het raster.
Merk op dat de meeste lipoly acculaders op ongeveer 1000milliamps/uur laden. Als u wilt dat een volledige lading, zorg ervoor dat u laat 6 uur voordat de show moet gaan!
3.) GEHEUGEN
Elke animatie is ongeveer 3000 tekens en elk teken wordt opgeslagen als een int (2 bytes). We hadden 10 animaties en een overgang tussen elkaar. Voor de animaties, zouden we moeten 60.000 bytes of 60kbytes. Elke chip Eeprom heeft 32kbytes geheugen, zodat we nodig 2 extra fiches te houden alle onze animaties! Charles Yarnold, onderdeel van dev voor dit project, kwam met een knappe compressiealgoritme voor het opslaan van twee getallen in elke int, dus dat kunnen we het beste van onze beperkte geheugen.