Stap 1: Afbramen in de figuur met Super Sculpy
Ik gebruikte super sculpy die is beschikbaar op de meeste ambachtelijke winkels (meestal in de roze kleur) en werkt heel goed omdat het is vrij zacht en makkelijk om mee te werken maar dan tot een harde afwerking die gunstig tijdens de molding proces zijn kan, omdat het niet krijgen gebroken of gemakkelijk vervormd kan worden gebakken.
Gebruik van het armatuur proces zoals in de vorige tutorial "Maken A figuur armatuur voor sculptuur" voor het maken van mijn armatuur starten In dit geval maakte ik de armatuur in de 1/8e schaal zo ongeveer 8,5 hoog of zo. Zodra mijn armatuur werd gemaakt en gemonteerd op mijn houten basis begon ik te vormen het volgens het referentiemateriaal geboden.
Zodra ik redelijk tevreden met de pose begon ik was te klei (met de botten uit de methode) volgens de musculus major massa's en shapes toevoegen. In dit stadium ben ik net op zoek naar algemene formulieren en basisvormen zonder enige details en echt met aandacht voor de dynamiek en de stroom van de pose.
Ik kijk naar de pose vanuit alle hoeken en bepalen of er een mening die niet werken. Als een algemene vuistregel, ik denk dat een beeldhouwwerk is slagen als ten minste werken 3 van de 4 weergaven. Ik streven ernaar alle weergaven werken maar als één weergave niet zo sterk als de andere dan het is niet te slecht.
Houd er rekening mee dat wanneer u op verwijzing werkt, en gebruikt een bepaalde pose dat belangrijk is met betrekking tot het teken of beschouwd als de belangrijkste focus van het werk, zorg ervoor dat het de sterkste weergave omdat het zal hoogstwaarschijnlijk het standpunt dat zal worden weergegeven de meeste.
Ik heb om ervoor te zorgen dat mijn gebaar klopt als het is zeer moeilijk te veranderen later in wax zoals het materiaal zal niet toestaan dat grote veranderingen zonder te snoeien met een hack zagen. Het kan worden gedaan, maar het vergt veel tijd en werk, dus het is beter om het gebaar van pat tijdens de fase van de klei.