Stap 2: Input, knopen en lussen
Nu ga ik naar een aantal van de belangrijkste dingen die u moeten zult om een spel te maken. Laten we beginnen met input:
CLS INPUT "What is your name";NAME$ PRINT NAME$
Oke, dus "CLS" het scherm van tekst wist. "INPUT" laat u typt in een tekst, en wat het zegt na de puntkomma is wat u hebt getypt in(NAME$). U al geleerd "Afdrukken".
Knoppen zijn verschillend. Hier is een ander voorbeeldcode:
CLS PRINT BUTTON() WAIT 1 GOTO
Oke, dus ik ging over BUTTON(), wachten, en GOTO. "BUTTON()" is gelijk aan welke knop u duwen. De manier waarop die het werkt is BUTTON() een aantal *. "WAIT" is net als het klinkt. Het wacht zolang u premieaffaires te ontvangen. "WAIT 1" zou wachten voor 1/60 van een seconde. "WAIT 60" zou wachten gedurende één seconde. De reden waarom het heeft er immers op zou worden strik zo snel zou het niet goed werken. Met behulp van de "symbool voor sommige tekst uw lus maakt. U kunt de naam alles wat die je wilt, zolang het heeft geen spaties of vreemde symbolen. "GOTO doet net als het klinkt. Het gaat"naar" die lijn. Ik hoop dat niet te veel in te nemen. U kan prutsen met de code om te leren wat het gewoon doet.
* Voorbeeld: Wanneer u op de "A" drukt, BUTTON() is gelijk aan 16. Door de knoppen in te drukken met mijn code hierboven vermeld, kunt u leren wat de waarde van elke knop is. Een gemakkelijkere manier is om te onthouden dat u #(button name) kunt gebruiken. Voorbeeld: "A" waarde van de knop is #A. Net als op de pijl is pad #UP.