Stap 5: Het maken van het spel!
U maakte een sprite verplaatsen, maar wat daarna? Nou laten we een spel waar je dingen voor punten schieten! Hier is de code:
ACLS XSCREEN 2'Tap the ? button to see what each command does DISPLAY 0 VISIBLE 1,1,1,1 X=167:Y=197:BX=X=16:BY=181:P=-100 P=P+100 SHOOT=FALSE EX=-16 EY=RND(80) EX=-16 CLS LOCATE 5,1 PRINT "Points ";P STICK OUT CX,CY SPSET 0,1251'The ship SPOFS 0,X,Y X=X+CX*5 IF X<0 THEN X=0 IF X>272 THEN X=272 SPSET 1,1343 SPOFS 1,BX,BYIF SHOOT==FALSE THEN SPHIDE 1 IF SHOOT==TRUE THEN SPSHOW 1 BY=BY-4 IF SHOOT==FALSE && BUTTON(2) AND #A THEN BX=X+16 SHOOT=TRUE BEEP 10 IF BY<-16 THEN SHOOT=FALSE BY=181 'Enemy SPSET 2,1281 SPOFS 2,EX,EY SPROT 2,90 EX=EX+5 IF EX>415 THEN GOTO 'Collision IF BX>=EY-32 AND BX<=EY-16 AND BY<EY+16 THEN GOTO WAIT 1 GOTO
Oke, "RND()" genereert een willekeurig getal tussen nul en het aantal u zet in het haakje min één. "BUTTON(2) en #A" is een andere manier van het gebruik van knoppen. Met behulp van "En" kan de gebruiker te duwen A en alle andere knoppen, en het zal nog steeds herkennen dat u A. duwen Waarom ik de nummer 2 in het haakje van "BUTTON()" is omdat met behulp van 2 betekent dat wanneer het wordt onttrokken het BUTTON() gelijk is aan de knop die u maakt zijn duwen. "SPROT" is het commando voor roterende sprites (SPROT (definitie nummer), (rotatie in graden)).
Je kun deze hele code downloaden door op de titelscherm, "Publiceren/Download projecten," te onttrekken en dan waar het zegt, "Download(Recive) met openbare sleutel." Voert u deze sleutel: K24PEWD dan kunt u het openen door te onttrekken op de titelscherm waar het zegt, "Bladeren projecten," dan het bestand met de naam, "GAME_TUTORIAL."