Stap 3: Spelregels
function blaze { led.torch; delay(1000); led.off; }
Dit betekent:
Wanneer ik typ blaze in de Console, zet de belangrijkste LED aan haar fakkel van kleur. Wacht dan, 1000 milliseconden (1 seconde). Op dat moment de LED uit te schakelen.
Als je alleen gaat de belangrijkste LED gebruiken, dat is alles wat die u nodig hebt! Maar ik denk dat het een beetje meer plezier als u een of twee meer toevoegt. Dus, uitlichten van uw extra(s) en sluit deze.
Het toevoegen van LEDs
De long-leg (positief) voor één LED gaat in digitale pin 2.
De positieve poot van de andere LED gaat in digitale pin 4.
De korte benen krijgen aangesloten op de grond, wat betekent dat u kunt gewoon in de aansluiting "GND aansluiten" en vervolgens draai de andere korte pijp eromheen, zoals hierboven vermeld.
Nu moeten we om te vertellen van de Scout te spelen met deze alsmede de belangrijkste LED. Deze functie invoert in de console opslaan over uw eerdere versie, of kies een nieuwe naam en houd zowel:
function blaze { led.torch; pin.write("d2", HIGH); pin.write("d4", HIGH); delay(1000); led.off; pin.write("d2", LOW); pin.write("d4", LOW); }
Deze maakt gebruik van de opdracht schrijven , die Hiermee wijzigt u de waarde van de pin: pin.write ("d2", hoge); betekent, "Schrijf waarde hoog (On) naar digitale pin 2 (één van onze LEDs)."
Er is een laatste stukje van de puzzel, die is alleen nodig als je deze extra LED's aangesloten. De Scout moet van tevoren weten dat it's gonna worden via deze pinnen, maar het is vergeetachtig: het zal herinneren uw functies tot u hen wissen, maar u hebt voor het initialiseren van de pinnen , elke keer als het wakker wordt. Dus, voer deze functie:
function startup { pin.makeoutput("d2"); pin.write("d2", LOW); pin.makeoutput("d4"); pin.write("d4", LOW); };
Zodra u het hebt gedefinieerd, wordt een functie genaamd opstarten zal uitgevoerd telkens wanneer de Scout is ingeschakeld. Deze zegt: elke keer als je wakker wordt, set pin 2 als uitgang - aangezien die pin zal het verzenden van informatie in de wereld, in plaats van ontvangst ervan, zoals een sensor zou. Controleer vervolgens of dat het is uitgeschakeld. Daarna, doe hetzelfde voor pin 4.
Dat is alles! Tijd om te spelen.