Stap 1: Hardware en software
Het wordt geadviseerd om te bouwen van de nieuwe versie (veel leuker om te spelen).
Hardware
Hebt u nodig:
- Een Arduino
- Een Hitachi HD44780 compatibele LCD-display (ik gebruikte 16 x 2, maar 20 x 4 ook moet werken)
- 2 kantelen schakelaars
- Een drukknop
- 3 10K Ohm weerstanden (pull-up voor de tilt switches en de knoppen)
- 2-10 k Ohm potentimeters (één voor de controle van de spin en [optionele] een voor LCD-contrast)
- Optionele piëzo spreker
Zie telpatroon breadboard.
Software
De code is hier.
De algoritme voor het genereren van de doolhof is hetzelfde als Ariadne's (zie er uitleg).
Als u verbinding maakt met de piëzo-luidspreker, kunt u het dempen door MUTESOUND te stellen op 1.
Actually - dit is de standaardinstelling :)
Waarom hebben de spreker en dempen het? Blij dat u vroeg:
Zoals ik heb gezegd, kunt u ook Ariadne's code uitvoert op deze box.
Ariadne piept alleen wanneer je een muur (dat wil zeggen je een fout hebt gemaakt). Dit kan vermeden worden.
Marmeren stoornis piept wanneer er een spin (d.w.z. Wanneer beide tilt-schakelaars toestaan het marmer naar 2 verschillende cellen en de draai potentiometer welke bepaalt).
Dit kan niet worden vermeden - dus je met een vrij lawaaiige spel eindigen. Het doet help spelen het spel- maar ik ben niet zeker het loont de moeite van alle die piepjes.
Een andere optie is om een schakelaar op de piëzo-luidspreker (iets wat mijn elektronische baksteen schild niet toegestaan).