Stap 6: conclusie
Met behulp van de instructable ik geprobeerd snel een overzicht te geven van "materialstorming". Ik ben ervan overtuigd dat deze methode wordt gebruikt door andere mensen en onderzoeksgroepen al maar ik ben er ook zeker dat materialstorming is een techniek met zo'n grote van de potentiële en mogelijke rijkdom die het is interessant om na te denken over de 'best practices' van de methode.Enkele van de dingen die materialstorming een krachtige methode om te gebruiken in een ontwerpproces zijn:
-Materialstorming is een perfecte manier om mensen die niet vertrouwd zijn met ontwerp- en ontwerpprocessen in methoden zoals het ontwerp van de participatieve. Als mensen weten dat ze gewoon testmodellen maken, merkten we dat ze de neiging om meer
-De methode is werkclosley gekoppeld aan bodystormning en handelt uit. Zodra een tactiele-object is gemaakt, het is perfect te gebruiken in bodystormning of handelt uit technieken.
-Naast het creëren van een gemeenschappelijk ontwerp taal, wordt het makkelijker om te praten over de ervaringen van een ontwerp met behulp van verschillende materiële kenmerken.
-Op basis van de eerste prototypes, andere evoluties kunnen worden aangebracht dat kan - afhankelijk van de context - worden op interactief gemaakt met behulp van de arduino en/of andere open bron hardware tools.
Tot slot zou ik willen toevoegen een citaat van Yoko Ono die echt de geest van materialstorming en DIY in het algemeen vangt;
"Ik bewonder meest creatieve mensen en meest creatieve inspanningen omdat ik hou van het idee dat ze iets doen. Zelfs als het is onzin, ik hou van het idee dat ze iets doen."-- Yoko Ono