Stap 2: Aansluiten Phidgets op Max
Voor deze tutorial, kunt u downloaden en openen van het MaxPhidgetExample-project aan de slag.
In de MaxPhidgetExample ziet u een paar verschillende delen:
Phidget Interface
In vak 2 ligt het PhidgetInterfaceKit-object. U kunt de berichten van het "getVersion", "getStatus" en "getSerial" om te controleren dat uw apparaat en Max gaat verzenden (als ze niet, zorg ervoor dat geen andere programma's naar uw apparaat verbinding maakt). De start- en stop-berichten zal starten en stoppen polling van uw apparaat voor invoer, en u kunt ook het instellen van de samplefrequentie, (100ms is standaard en werkt prima voor dit voorbeeld).
Lezing Input
Onder het PhidgetInterfaceKit-object, in vak 3, uitpakken we"" de ingangen. We just gonna analoge ingang 0 nodig voor dit voorbeeld, dat is waar de rotatie sensor is aangesloten. We gonna voeden die gegevens door sommige math uitdrukkingen en vervolgens gebruiken om stelt het tarief van een metronoom die de snelheid waarmee de lichten knipperen bepalen zal op. Over op uiterst rechts, kunt u ook zien dat we gonna wijzigen van de duur dat de lichten branden met deze waarde blijven zodat ze langer op wanneer de snelheid van hen langzamer.
Uitvoer verzenden
Dat brengt ons naar vak 4. We gonna verlicht elke LED opeenvolgend met een teller en poort. Vervolgens met behulp van een subpatch genaamd onoff, knippert het licht in- en uitschakelen. "onoff" stuurt gewoon twee pony aan de knevel te schakelen en vervolgens uitschakelen na een opgegeven tijd. We dan "pak" dat bericht en stuur het naar de Phidget Interface Kit voor uitvoer.
Systeemcontrole
In vak 1, aan het begin, zendt de knop "start disco" signalen zowel de interface Kit (te starten of stoppen via bemonstering van de input) en ook naar de metronoom (te starten of stoppen van signalen naar de lichten worden verzonden).
Weergeven van Input
Ten slotte, vak 5 geeft visueel het ingangssignaal.