Stap 5: Blink.ino
Want dit al in het milieu is, hoeft u niet te schrijven.
Onder bestand, selecteer voorbeelden, zorgvuldig overgaan op 01. Basics en selecteer Blink (zie foto)
TIPS: / * en * / zijn zoals haakjes, (en). Ze moeten komen in paren.
Reacties: Iets na / * en * / is een opmerking. Zoals in dit voorbeeld kan dit uitbreiden over verschillende lijnen. (Notepad ++ brengt hen in het groen). Opmerkingen worden genegeerd door de compiler en ze worden niet verzonden naar de Arduino.
Dus wat zijn ze? Nou, maken ze het programma beter leesbaar. Goede programmeurs toevoegen veel commentaren zodat iedereen het lezen van het programma een beter begrip hebben zal van wat gaande is er. En het is nuttig voor de programmeur, wanneer hij wordt het oplossen van problemen met een programma of proberen om te herinneren wat hij/zij aan het doen was, twee jaar geleden toen hij/zij het programma voor het eerst schreef.
TIPS: / / is ook een commentaar. (Deze kan bijgekomen in C++). Deze zijn een beetje anders. Zij alleen uitbreiden naar het einde van de lijn en u hoeft niet te hebben een bijpassende paar aan het eind. Deze nemen slechts twee toetsaanslagen in plaats van vier, dus weer minder carpaal tunnelsyndroom!!
Technobabbel: Veel programmeurs geen gebruik maken van de voormalige maar ik om ze te gebruiken bij het oplossen en u wilt overslaan van een groot deel van de code.
int geleid = 13;
Variabelen: Deze eenvoudige kleine lijn introduceert variabelen. In plaats van je te laten vertellen wat een variabele is, ga ik om u te vertellen hoe het werkt. Een van de dingen die een compiler met dit doet is wanneer het ziet led in de schets het vervangt het met 13.
Dus kunt u vragen, waarom niet zomaar 13 in in plaats van in de eerste plaats geleid.
Er zijn twee goede redenen:
1. Wanneer iemand het lezen van het programma led ziet, zinvoller het dan 13. Het geeft u een beter idee van wat het programma doet.
2. Stel dat u 13 in plaats van led in tien plaatsen in uw code gebruiken. Maar u wilt wijzigen het geleid = 10. Als u had 13s in uw code, moet u zou vinden alle tien plaatsen en ze allemaal te wijzigen. Plus je misschien tegenkomt een 13 die niet verwijzen naar led en het per ongeluk wijzigt. Op deze manier je alleen hoeft te doen het in één plaats.
TIP: Variabelen zijn hoofdlettergevoelig.
Dus wat is de 'int'? Het is het type van de variabele. Herinner me computers alleen behandelen van 0s en 1s. Zie:
U wilt vertellen wat de 0s en 1s vertegenwoordigen en hoeveel ruimte ze innemen. Een int is een geheel getal, een nummer met geen decimale komma. (En het negatieve in tegenstelling tot een unsigned int kan worden). Op de standaard Arduino is int. 2 bytes (16 bits). Dit beperkt het van-32,768 tot 32.767.
Technobabbel: Bent u een nieuwsgierig Geek en vraag me af waar deze waarden vandaan, kunt u opzoeken binaire math en 2's vullen math.
By the way, varieert de grootte van een int sterk in C en C++ afhankelijk van de compiler. Er is zelfs een int 4 byte in de wereld van de Arduino (Arduino wegens).
Zo moet je weten welke Setup is.
pinMode led (, uitvoer);
Dit is specifiek voor de Arduino. Het vertelt de microcontroller die een bepaalde pin (aangewezen als D13, in dit geval) zal worden ingesteld als een uitgang Pins. Dit moet alleen worden gedaan eenmaal dus het is in Setup.
loop
digitalWrite (led, hoog); de LED inschakelen (HIGH is het spanningsniveau)
Dit is een specifieke functie van de Arduino met twee parameters. De eerste vertelt welke pin te gebruiken. De tweede vertelt het u het hoge (5V) of laag (0V). De witruimte na de; en het commentaar wordt genegeerd door de compiler.
TIP: De kapitalisatie van de opmerking op al deze functies en de gedefinieerde parameters. Ik kan me niet herinneren hen zo vaak verwijzen naar: http://arduino.cc/en/Reference/HomePage
delay(1000); wachten op een tweede
Een andere specifieke functie van de Arduino. Het programma loopt over het algemeen één stap na de andere. Bij het zien van de delay(1000) zal het pauzeren gedurende één seconde (1000 milliseconden) voordat u naar de volgende stap.
Je moet waarschijnlijk een goed idee wat de volgende twee stappen doen.
Samenvatting: Het programma draait op de LED wacht 1 seconde, schakelt de LED, wacht 1 seconde.
Vervolgens herhaalt dit proces over en (loop).