Stap 2: Het toevoegen van Tweak aan uw eigen schetsen
Zodra u het bestand Tweak.pde hebt toegevoegd aan uw schets de map myNumberG.val u kunt Tweak variabelen voor de dingen die u kunnen wijzigen wilt terwijl je programma draait. Als uw schets is niet het vinden van het bestand Tweak.pde , gewoon sluiten en opnieuw openen uw schets (Processing zoekt andere .pde bestanden in de map van uw schets wanneer dit wordt geopend).
Er zijn momenteel vier basisvariabelen Tweak: TweakFloat myNumberB.val TweakInt );
}
---------------------------- TweakBool
------------------------------
class TweakInt extends TweakParameter{
int origVal;
int val;
int maxVal;
int minVal;
int step;
public TweakInt(String desc, int val, int step, int minVal, int maxVal){
this.val = val;
this.origVal = val;
this.minVal = minVal;
this.maxVal = maxVal;
this.step = step;
this.desc = desc;
tweakParamList.add(this);
tweak_initParamManagerIfNeeded();
}
public TweakInt(String desc, int val, int step){
this(desc, val, step, -Integer.MAX_VALUE, Integer.MAX_VALUE);
}
public TweakInt(String desc, int val){
this(desc, val, 1);
}
boolean supportsX(){
return true;
}
boolean supportsY(){
return false;
}
void incX(){
val += step;
}
void decX(){
val -= step;
}
void incY(){
}
void decY(){
}
int equalToOriginalValue(){
if(val < origVal){
return -1;
}
else{
if(val > origVal){
return +1;
}
else{
return 0;
}
}
}
String valString(){
return ""+val;
}
void keepInBounds(){
if(val > maxVal){
val = maxVal;
}
if(val < minVal){
val = minVal;
}
}
}
------------------------------
en TweakPoint. Deze kunnen alle worden gebruikt als standaard Float
--------------------------------
TweakInt myNumberR;
TweakInt myNumberG;
TweakInt myNumberB;
void setup(){
// a hack to hide the Tweak Control Panel:
// (placed before any variables are constructed).
tweak_hasBeenInitialized = true;
myNumberR = new TweakInt("Background Red", 100, 1, 0, 255);
myNumberG = new TweakInt("Background Green", 100, 1, 0, 255);
myNumberB = new TweakInt("Background Blue", 100, 1, 0, 255);
}
void draw(){
background(myNumberR.val, myNumberG.val, myNumberB.val);
}
--------------------------------
Int Booleaanse en wijs typen; gebruik gewoon de "nieuwe" exploitant maken hen en krijgen hun waarde via de "val"-eigenschap.
Misschien helpt een voorbeeld op dit punt. Hier maken we een aantal (type TweakInt) in het setup-methode en krijgen dan de waarde in de lus van de loting. De beginwaarde van het nummer is 100 en de beschrijving is "Mijn veranderlijk-nummer". Wij vervolgens dat nummer gebruiken om de hoeveelheid rood in de schets van achtergrond.
U kunt ook grenzen instellen op uw Tweak variabelen. Het bovenstaande voorbeeld werkt prima , maar kleuren moeten normaal blijven tussen 0 en 255. In sommige gevallen laten een variabele go out of bounds onverwachte dingen kan doen laten toevoegen in sommige grenzen aan het voorbeeld. De "1" in de de TweakInt instantiëren geeft de stap-grootte (met andere woorden hoe snel dit nummer verandert wanneer u de variabele past).
Tot slot laten we alle drie kleurkanalen aan ons voorbeeld toevoegen.