Ik heb een Arduino robot voor een workshop tekening om te helpen tiener meisjes krijgen interesse in de onderwerpen van de stam (zie). De robot is ontworpen met Turtle-stijl programmering opdrachten zoals forward(distance) en turn(angle) maken van interessante middenvoet.
Tijdens de workshop, hebben we de "Anna en Elsa" tutorial uit de Hour of Code gebruikt om te helpen de deelnemers worden vertrouwd met programmeren in voorbereiding voor het programmeren van hun robot. De tutorial maakt gebruik van grafische programmeertaal blokken om te voorkomen dat de wegversperringen van invoer- en syntaxisfouten, maar de gelijkwaardige JavaScript-code kan worden bekeken, een krachtige brug naar een algemeen gebruikte en krachtige programmeertaal te leren maken.
Onze ontdekking was dat omdat het leerprogramma een vergelijkbare opdrachten gebruikt voor het verplaatsen van Anna rond het scherm, en dat JavaScript opmaak structuur is zeer vergelijkbaar met Arduino C code, die tekening patronen kunnen worden gemaakt en getest in de browser, en vervolgens de gegenereerde JavaScript-code gekopieerd en gewijzigd om te rijden de robot in Arduino! Met behulp van code iets in de fysieke wereld is een boeiende demonstratie van de kracht van de programmering.