Stap 2: Bedrading van een eenvoudige schakelaar & programmering
Nu hebt u een schakelaar aangesloten op pin 5, beginnen we programmering van Arduino. De code die ik gebruikte is aangesloten en hieronder:
// *********************************************
Deze constante verandert niet:
Const int buttonPin = 5; de PIN-code die is gekoppeld aan de drukknop
Variabelen zal veranderen:
int buttonState = 0; huidige toestand van de knop
int lastButtonState = 0; vorige status van de knop
VOID Setup {}
Initialiseer de knop pin als input:
pinMode (buttonPin, INPUT);
Seriële communicatiepoorten te initialiseren:
Serial.begin(9600);
}
void loop {}
Lees de drukknop invoer pin:
buttonState = digitalRead(buttonPin);
Als (buttonState == HIGH) {}
Als de huidige status hoog en de knop vervolgens is
Stuur naar seriële dat de motor is gestart:
Serial.println ("Start Engine");
vertraging (100);
}
Opslaan van de huidige status als de staat die als laatste,
voor de volgende keer door de lus
lastButtonState = buttonState;
}
// *********************************************
Wanneer geüpload naar de Arduino, kunt u de seriële monitor openen (Tools > seriële Monitor) en druk op de knop. Het moet 'Start motor' worden weergegeven zolang u bent het indrukken van de knop. Je kan knoeien met de vertraging later aan te passen aan uw eigen smaak, maar gelieve opmerking die dit kan veroorzaken problemen in het spel. Nu verzendt u een seriële string door tactiele feedback. Dit is geweldig!