Stap 5: Code uitleg & conclusie
Allereerst, als je begrijpen van de WiFi-communicatie en hoe de app de app verbindt met de Arduino met behulp van WiFi Shield wilt, het zal nuttig zijn te volgen van mijn vorige tutorial: Remote Controlled LED met behulp van de mobiele telefoon en Internet. Ik ben met behulp van de dezelfde voorbeeldcode voor app maar met kleine aanpassingen:
Bewegingsdetectie
We gebruiken Evothings Studio te snel prototype onze app, later-op, als we blij met de app zijn, we kunnen bundelen de app in Cordova en het schip naar de app-winkels. Hoe dat werkt? Eenvoudig! De app Evothings Client in wezen bestaat in Cordova (voorheen PhoneGap), dus wat is beschikbaar voor Cordova, is het beschikbaar voor Evothings Client app zo goed.
Cordova is een HTML5-wrapper voor mobiele telefoons en door middel van gespecialiseerde plugins, het biedt u de mogelijkheid om toegang tot native telefoonfuncties, zoals toegang tot hardware versnellingsmeter, camera, batterijstatus enz.
Met behulp van de versnellingsmeter voorbeeld gegeven in Cordova documentatie, schreef ik mijn beweging detectie functie in JavaScript.
In index.html vindt u:
De functie nemen de versnellingsmeter lezingen, ronde hen uit en vergelijkt ze met de eerder opgeslagen waarden, als waarden van de versnellingsmeter zijn verschillend, dat betekent de telefoon of in horizontale of in verticale richting gaat.
Het inschakelen van het licht
Het roept vervolgens app.lightOn functie, die een "Laag" trigger naar de Arduino, die op zijn beurt de lage D12 output stuurt stuurt, waar onze Relais module het licht wordt ingeschakeld.
Conclusie
Vandaag, hebben we geleerd hoe een studie lamp inschakelen als uw mobiele telefoon de beweging detecteert. Voel je vrij om rond sleutelen, misschien interface een claxon in plaats van de studie lamp of zet de lichten in-/ uitschakelen terwijl u uw mobiele telefoon schudden. De mogelijkheden zijn grenzeloos!
Gelukkig knutselen!