Stap 1: Pre ontwerp stappen
Als je gaat om een versnelling, zal u ook wilt maken van gears voor andere maten te werken. In dit geval, zijn er sommige variabelen die u nodig hebt om te standaardiseren tussen de versnellingen. Ik heb een ander vistuig met een ander formaat nog niet afgedrukt, en dat zal ik in de toekomst doen. Ik denk dat het veilig is te veronderstellen dat de standaard variabelen voor normale tandwielen (belangrijkste evolvente vistuig) voor deze tandwielen ook gelden zal. Ik heb gemaakt voor dit doel, een tekstbestand waarin deze standaard waarden, zodat ik niet hoef te herinneren hen. Het ziet er iets als dit:
Mijn constanten voor Herringbone Gears:
20° druk hoek
Toonhoogte van Radius = #Teeth * 2
Shaft specs in onderdeel elke helft is 15mm hoog, totaal 30mm
Twist-hoek van 30°
Laten we gaan over wat al deze betekenen:
De druk-hoek bepaalt de vorm van de tanden. De GS-plugin voor gears geeft u 3 opties: 14.5º, 20º, en 25º. Ik heb foto's van elk van de voorbeelden in deze stap, in de vermelde volgorde. In een hoek van lage druk, de tanden meer contact met elkaar hebben, maar dat betekent meer lawaai en speling (ruimte tussen de mazen tanden, niet goed). De hogere druk hoeken geven minder contact, zodat ze gladder en rustig zijn.
Toonhoogte straal is de straal van de cirkel die het contactpunt tussen 2 versnellingen vertegenwoordigt. In de beelden, wordt dit vertegenwoordigd door de dunne rode cirkel die rond door de tanden gaat. Het is niet de straal van de buitenste tanden, dus hou dat in gedachten tijdens het ontwerpen. Het moet worden gehouden op dezelfde verhouding voor verschillende aantallen tanden tussen versnellingen voor de versnellingen verenigbaar met elkaar.
Een visgraat versnelling is slechts 2 spiraalvormige gears samen om tegen elkaar te duwen heeft via de as dat gebeurt vanwege hun vorm. De haakse hoek van het vistuig is hoeveel graden van helling in de tanden van de spiraalvormige versnelling. Ik gebruik de term "twist hoek" omdat dat is hoeveel graden ik de bovenz─│de van de versnelling in Google Sketchup ten opzichte van de onderz─│de gedraaid.