Stap 3: Afwerking gedachten en ontwerpfouten
Deze versnellingen een mooi groot voor het project ik ben bezig, maar ze zijn meer van een experiment om te zien wat mogelijk is. Als je je spullen, is het belangrijk om te weten de voors/tegens aan het hebben van een oneven vs. even aantal tanden. Dit is omdat wanneer u een even aantal tanden, de zelfde tand op één versnelling altijd zal voldoen aan de zelfde tand op de andere versnelling. Dit kan geïsoleerde schade aan een reeks tanden veroorzaken. Als u met een oneven aantal tanden, dan de tanden op elke versnelling zal altijd voldoen aan een nieuwe partner op de volgende revolutie. Dit zal schade meer verspreid over de tanden in plaats van geconcentreerd in één plaats, die goed of slecht is afhankelijk van wat de versnellingen worden gebruikt voor maken. Smering gaat als in echte versnellingsbakken, dan moet je een oneven aantal tanden aan het beter verdelen.
Voor de andere fout ben ik niet zeker als het ernstig of niet is. Echte visgraat versnellingen hebben het middelpunt van hun tanden schuin gebogen naar buiten om de versnelling kantlijst rechte. Zoals geïllustreerd in de video in deze stap, zijn deze tandwielen niet dus. Dit is omdat wanneer u het gezicht in Sketchup roteert, het gewoon de curve met rechte lijnen volgt. Het is soort van moeilijk uit te leggen, maar dit effect vrij ernstig wordt bij gebruik van lage aantallen tanden (2e afbeelding). Als iemand daar een oplossing voor positiebepaling zulks uitvaardiging weet, zou ik dankbaar zijn.
Ik hoop dat dit instructable sommigen van u inspireert te proberen dit uit voor jezelf en krijg in 3D printen van mechanische onderdelen. Dat is mijn favoriete ding om af te drukken!