Stap 1: Modelleren met T-Splines in Inventor
De mogelijkheid om model met T-splines in een solid-modeling programma zoals uitvinder is een groot voordeel. Het harde deel is de T-splines zelf zijn niet echt "precies" op geen enkele manier, waardoor zij zich bewegen in enigszins onvoorspelbaar manieren.
Om de "pillowtop" Kijk, ik begon met het maken van een T-spline box met een ton van de randen van het besturingselement. Zodra u instellen dat de grootte en de indeling van uw vak, AFAIK is er niet een manier om terug te gaan en bewerken. Ik wist dat ik werkte met een 6-"L x 4"W x 2" H blok aluminium, zodat ik de grootte ingesteld op 5,5" x 3.5" x 2".
Ik dan allermeest naar de randen verwijderd zodat ik met een raster van t-splines in groepen van 3 strak eindigde ruimtes zijn parallelle randen (Dubbelklik op de rand, vervolgens [wissen]).
Door te selecteren en op het hoekpunt te trekken in het midden van elke kruising van 3 x 3, wordt de 4-puntige kussen streepje gemaakt (select hoekpunt, vervolgens [bewerkingsformulier]).
Ik alle van de center-hoekpunten geselecteerd en trok ze allemaal naar beneden ver in het kussen.
Ik heb vervolgens geselecteerd en duwde sommige van de gezichten te vervalsen van de hele pilowtop. Ik gebruikte een selectievak om te selecteren van een gebied van gezichten, die had het neveneffect van het via-selecteren van de onderkant van het vak zo goed, maar ik heb niet zorgen over dat, omdat ik wist dat ik wilde hangoor uit de bodem en het toevoegen van een massief blok er.
Ik eindigde het T-spline vak en ging terug naar solide modus, waar ik gesneden uit de bodem en toegevoegd een basis die 6 gemeten "x 4" x 3/8"(in wezen de exacte voorraad ik links aan het eind van het proces van frezen wilde).