Stap 6: Kaart van de sculptuur
Sluit een toetsenbord en muis in de Raspberry Pi. U kunt ook stormloop naar de software op uw laptop als het is makkelijker voor het compileren, en dan zetten uw code en compileren op de framboos.
Set de sculptuur is het geprojecteerde licht van de projector en de app meshMappingExample gerund door cd'ing naar de toepassingsmap
$ cd /home/pi/openFrameworks/apps/myApps/meshMappingExample /
en voer het uit:
$ maken lopen
De eerste keer de app opwaarts zelfstart, zult u een leeg scherm krijgen omdat u een scène nog niet hebt gemaakt. Druk op "h" om het helpmenu te tonen, en druk op 'TAB' om de modus bewerken van gaas.
Mapping van de sculptuur neemt een reeks camerabewegingen om de shape in het gedeelte Algemeen en klik vervolgens "fine-tuning"-het gaas zodat de punten line-up zo nauwkeurig mogelijk.
Belangrijke opdrachten:
- 'h' knevels help-venster
- 'f' knevels fullscreen
- 'c' in-/ uitschakelen camera bediening
- Met camera bediening ingesteld op 'ON', zal het slepen met de muis de virtuele camerapositie wijzigen. U zult willen overeenkomt met de positie van de virtuele Maas aan de echte mesh zo dicht mogelijk.
- 'TAB' knevels mesh-bewerkingsmodus
- Met mesh-bewerkingsmodus ingesteld op 'ON', die u kunt slepen afzonderlijke hoekpunten zodat deze overeenkomen met hun levensechte standpunten over het beeld. Dit zorgt voor boete-bewerkingen.
- de ' opslaan scène
- Huidige gaas en camera-instellingen opslaan
- 'l' load scène
- Eerder opgeslagen gaas en camera instellingen te laden.
Knevel tussen mesh bewerkingsmodus met TAB om uw voortgang te controleren, en u wellicht scoot van de sculptuur rond een beetje om het te krijgen precies uitlijnen. Zorg ervoor dat uw voortgang opslaan als je door het raken van de gaat ', zodat u uw werk niet verliezen!