Stap 7: Ervaar de sculptuur!
Zodra het formulier is toegewezen en u sluit "Edit Mode", zult u zien uw beeld wordt verlicht door twee virtuele lichten. Deze lichten rond het object, verlichting van elk gezicht, alsof het in de virtuele ruimte. Afstellen van de ofApp.cpp als u wilt wijzigen de lichte kleur, snelheid, misschien het toevoegen van meer lichten, en als je enige ervaring met OpenFrameworks hebt, probeer voegen texturen.
De projector QUMI is 500 lumen, dus het werkt redelijk ok in omgevingslicht. De dimmer het omgevingslicht des te beter de projectie wordt weergegeven. De QUMI is een DLP-projector, zodat de banding zal verschijnen wanneer filmen op een mobiele telefoon of een punt & camera zonder een rolluik shoot. Deze "banding" kan worden geëlimineerd met behulp van een LCD-projector.
Enkele ideeën voor toevoegingen die niet worden behandeld in dit Instructable, maar zou cool ideeën om te onderzoeken met deze setup:
- Opstarten van de mapping applicatie wanneer de pi laarzen door het plaatsen van een opstartscript in /etc/init.d/
- Verwijder alle toetsenbord interacties zodat de app is alleen afhankelijk van de muis, zodat u slechts één apparaat om de taak van de toewijzing te doen aansluiten.
- Op de RaspberryPi Camera Module toevoegen en implementeren van OpenCV hiervoor projector camera gebaseerde kalibratie, gebaseerd op Structured Light.
- Meerdere mazen in de software te maken voor meerdere modi van de projectie op de verschillende objecten opnemen.
- Textuur-toewijzing toewijzen van video op mesh gezichten omvatten.
- GLSL arceringen toegepast op mesh gezichten voor nog meer visuele controle omvatten.
- Op de RaspberryPi met een USB WiFI adapter instellen en de pi als een hotspot, toestaand u om in te loggen een wijzigen de software op afstand vanaf uw laptop.
- ... en nog veel meer!
In het volgende eenvoudige voorbeeld vertegenwoordigt een bewijs-van-concept bij het verkrijgen van een eenvoudige projectie toegewezen scène draait op een Raspberry Pi. Ik hoop dat deze tutorial geeft u een beginpunt te ontwerpen en in kaart brengen van uw eigen sculpturale vormen.