Model en het afdrukken van een Sneaker (5 / 7 stap)

Stap 5: Start Modeling


Nu dat je je digitale laatste en een ontwerp in gedachten hebt, is het tijd om te beginnen met het modelleren! Nu omdat ieders ontwerp gaat om anders te zijn, kan ik hier alles delen een klein beetje over wat ik deed en enkele tips die u kunnen helpen.

Dus besloten heb ik om te doen mijn sneaker in twee delen, het scheiden van de hoofdmacht van de tong en onderkant loopvlak. Dit bemoeilijkt dingen een beetje tegen het einde, dus de beslissing aan jou is.

Dus mijn eerste probeer ik geprobeerd naar het model van de sneaker door manipuleren en bewerken van een doos, maar die gewoon niet werkte. Dus belandde ik het door het maken van een draadframe-structuur en verhardingen die geven mij een meer manipuleerbare object modelleren. Om dit te doen, ik nam mijn laatste en keek uit de bodem, waarna de omtrek opgespoord door te gaan naar de sectie van de vormen van het tabblad maken en selecteren van de lijn. Zo weinig of zoveel punten in daar zet als u wilt, u kunt altijd meer toevoegen later indien nodig worden. Ik baseerde mijn techniek off van deze tutorial die Autodesk stak over het model van een schaakstuk Knight, dus ik stel voor dat je dat een kijkje. In principe gebruik je verfijnen en verbinden om een web van punten en lijnen die kunnen de schoof op naar het maken van uw gewenste vorm te maken. Nu als u wilt dat uw tong/loopvlakken worden gehecht aan de belangrijkste sneaker vanaf het begin het vrij eenvoudig om te doen moet. Nadat u hebt al je punten hebt geplaatst, start u het proces van raffinage en opnieuw verbinding te maken op uw eerste schets. Hierdoor ontstaat een onderkant aan uw vorm wanneer u oppervlakte, die u zal zitten kundig voor manipuleren in de zool en treden zonder dat u naar boolean hen op later.

Dus zodra ik dat deed, ik toegevoegd een oppervlakte modifier en begon verplaatsen punten rond de vorm van mijn sneaker gemaakt. U moet bewerken van de Bezier-curven op een aantal punten aan het gladstrijken van het oppervlak van de vorm. Na dat, het gewoon tweaken van de shape, toe te voegen een poly bewerken, manipuleren van veelhoeken desgewenst (toevoegen, aftrekken, extruderen, etc), en slapping op een Mesh-glad. Ik ga ervan uit dat de lezers van dit Instructable bekend bent met 3DS Max, of welke modeling programma is beschikbaar voor hen. Ik zal niet gaan stap voor stap, omdat ik wil dat je je eigen ontwerpen maken, express uw creativiteit.

Ik probeerde mijn best om te voorkomen dat booleaning alle vormen op mijn sneaker, en ik was in staat tot het einde van het model met die te maken hebben slechts een paar. Als jij de tong/treden afzonderlijk, zal die moeten worden booleaned op, dus zorg ervoor dat alle shapes zijn gesloten en hebben een Shell modifier, anders de boolean mislukt.

Nu is hier de belangrijkste tip die ik u geven kan bij het modelleren van een complexe object als volgt:

KOPIEËN MAKEN!!!

Voordat u grote wijzigingen in uw model aanbrengen, maak een kopie van dat iteratie door shift ingedrukt terwijl u het object verplaatst. Zorg ervoor dat het een kopie, niet een exemplaar, anders het zal tonen de nieuwe veranderingen dat u aanbrengt op beide iteraties. Hierdoor heeft mijn leven gered een bos van tijden, dus ik stel hoogst voor dat u doen. Maar het hebben van een ton van objecten in uw bestand zal langzaam gedaan 3DS Max enorm, dus zodra dat begint te gebeuren, neem uw laatste paar iteraties en kopieer ze naar een nieuw bestand. Toen ik klaar was modellering, ik had vier afzonderlijke bestanden met ten minste 20 iteraties van mijn model op elk. Mijn bestanden nemen voor eeuwig te uploaden; Ik stel beperken van elk bestand om na ongeveer 10 herhalingen of zo, tenzij je een echt krachtige computer.

Een andere tip is zodra u een basis vorm van uw sneaker/schoen hebt, maak een test afdrukken om ervoor te zorgen dat het past. U wilt niet het hele modelleren proces gewoon doorlopen om erachter te komen uw sneaker niet past. Het is veel beter om te vangen deze dingen al vroeg in het proces, zo zoals veel testen afdrukken als u nodig hebt. Ik heb ongeveer 5 gedurende mijn ontwerpproces om te testen de pasvorm en het uiterlijk, maar ik zelfs meer had moeten doen. Ik heb ook een paar mini afdrukken voor het testen van elke wacky ontwerpideeën die ik had gemaakt. Het is een stuk makkelijker te beoordelen van een echt fysiek voorwerp dan een computergegenereerde afbeelding, dus hou dat in gedachten.

Als u eenmaal uw model gedaan, en een modifier STL controleren. Dit zal u waarschuwen voor eventuele problemen met uw model dat zou voorkomen dat het afdrukken goed. Probleemgebieden zal in rood verschijnen. Het zal niet altijd alles vangen, maar het is een geweldige tool die me veel tijd opgeslagen.

Gerelateerde Artikelen

Het afdrukken van een vissen lokken de kleur

Het afdrukken van een vissen lokken de kleur

schilderen kunstaas is veel gemakkelijker als je niet weet hoe. Ik niet, maar ik heb een printer dat kan.Hier zal ik beschrijven hoe krijg ik het meeste uit uw normale 2D oude printer door te vragen om handgemaakte vissen lokt, in plaats van wat het
Batch gebruiken voor het afdrukken van een directory-structuur van een doelcomputer

Batch gebruiken voor het afdrukken van een directory-structuur van een doelcomputer

Ok, dus in dit Instructable ik u hoe vertellen zal te maken en gebruiken van een programma (met batch) waardoor een tekstbestand met een directory-structuur van een computer van uw keuze. Voor het programma om te werken u moet fysiek toegang hebben t
Poster macht of het afdrukken van een poster?

Poster macht of het afdrukken van een poster?

Zodra ik kwam mijn kamer en merkte dat het werkelijk het boring. Het nodig iets speciaals te helder van de sfeer. Dus heb ik besloten om af te drukken een grote poster.Het eerste probleem dat ik geconfronteerd met was welke afbeelding te kiezen? Het
Het afdrukken van een aangepaste tote tas

Het afdrukken van een aangepaste tote tas

Hey iedereen, dit is hoe maak je een gepersonaliseerde tote tas voor familie en vrienden. Ik heb dit voor mijn moeder en als ze houdt van kikkers en de kleur groen heb ik besloten om af te drukken dit één met precies dat! Dit is een werkelijk koele g
Eenvoudige stappen voor het gebruik van een Kodak Easy Share G600 Printer Dock

Eenvoudige stappen voor het gebruik van een Kodak Easy Share G600 Printer Dock

De Kodak Easy Share G600 Printer Dock is een makkelijk te gebruiken printer waarmee u foto's afdrukken vanaf het gemak van uw eigen huis. Dit printerstation fungeert als een printer van de foto en ook een docking station waarmee u foto's te uploaden
Hoe het bouwen van een aangepaste "bed of nails" tester voor uw 3D-printer elektronica

Hoe het bouwen van een aangepaste "bed of nails" tester voor uw 3D-printer elektronica

Als u een heleboel PCB (Printed Circuit Board) zijn productie, wil je een soort van QA-om ervoor te zorgen dat uw planken zijn functioneel en zonder gebreken. De meest populaire methode voor het testen van in-circuit is het gebruik van een bed van sp
Het maken van een Model dat illustreert het partitioneren van een kubus in zes Congruent Tetrahedra

Het maken van een Model dat illustreert het partitioneren van een kubus in zes Congruent Tetrahedra

Dit Instructable-s kan worden beschouwd als een verlengstuk van een eerdere Instructables, wat resulteerde in het partitioneren van een kubus in 24 congruent spiegelbeeld tetraëders. De huidige Instructables werd uitgevoerd na het lezen van een artik
Het afdrukken van stof, met een inkjetprinter en een DIY Colorfast recept

Het afdrukken van stof, met een inkjetprinter en een DIY Colorfast recept

Wow, ben ik zo blij dat ik was voldoende gemotiveerd om te leren meer over computers en het maken van ontwerpen. Het was een beetje frustrerend soms maar al met al ben ik blij dat ik leerde een paar technieken die me een hoop tijd met mijn projecten
Hoe LEGO werkte samen met Volvo tot het ontwikkelen van een nieuw model

Hoe LEGO werkte samen met Volvo tot het ontwikkelen van een nieuw model

LEGO ontwikkelen nieuwe modellen van alle van de tijd. Deze opwindende video toont hoe werkten ze samen met Volvo tot het ontwikkelen van een Lego Technic 42030 Volvo L350F wiellader.Stap 1: Selecteer spannende voertuig om te zetten in een modelOnder
Het gebruik van een fabrikant geleverde Model in LTspice

Het gebruik van een fabrikant geleverde Model in LTspice

LTspice komt met eigen bibliotheken van modellen. Het is vrij uitgebreid en is niet verwonderlijk dat het bevat een grote hoeveelheid onderdelen van de lineaire technologieën (zoals het is een of andere manier "gesponsord" door LT). Het idee is
Model auto kofferbak - het maken van een mal & Casting een deel

Model auto kofferbak - het maken van een mal & Casting een deel

deze instructievideo beoordelingen het proces voor het maken van een tweedelige siliconen mal en gieten van urethaan delen met behulp van een stuk van een Modelauto. Alumilite-producten die worden gebruikt in deze video opnemen: synthetische Modeling
Hoe het bouwen van een model-raket door holden

Hoe het bouwen van een model-raket door holden

nodig:-veiligheidsbril-2 liter leeg frisdrank/fles-2 kopjes water-1 kopje azijn-voedsel kleur van uw keuze optioneel (zal duidelijk de stroom van water)-2 tBsp. baking soda-papieren handdoek-kurk-Sommige plakband-schroef (ongeveer 3 inch)-stuk hout t
Het maken van een 3D-Model van een Shuriken in Blender

Het maken van een 3D-Model van een Shuriken in Blender

dit instructable is bedoeld om een duidelijke, gedetailleerde reeks instructies over het maken van een eenvoudig model in de Blender. Het maakt een groot eerste project en leert enkele van de basisprincipes van blender die kan worden gebruikt om veel
Het maken van een lepel Brass Knuckles door 123D vangst, MeshMixer & MakerBot.

Het maken van een lepel Brass Knuckles door 123D vangst, MeshMixer & MakerBot.

Deze tutorial illustreert hoe maak je een Brass Knuckles lepel enkel voor het geval dat een gewelddadige voedsel gevecht breekt los op uw volgende diner.Ik gebruikte:-Autodesk 123D vangen voor het scannen van de afbeelding in CAD-Autodesk MeshMixer m