Stap 10: Simuleren het op de computer
De jager hits altijd de aap omdat het projectiel en de aap ondergaan beide dezelfde effecten van de zwaartekracht. Denk na over hoe de situatie oplossen zou als er helemaal geen zwaartekracht. De aap zou laten gaan van een bijkantoor en gewoon zou blijven waren hij was. De jager was erop gericht recht de aap, zodat de kogel, ongeacht hoe hard het was geblazen uiteindelijk de aap maken zou. Nu op zwaartekracht. De aap en het projectiel zou zowel versnellen naar beneden met hetzelfde bedrag in een bepaalde hoeveelheid tijd. Dus nogmaals, het maakt niet uit hoe hard je blaas in het vat (zolang het is moeilijk genoeg om te raken van de aap, voordat het de grond raakt), het projectiel zal altijd het raken van de aap.
Het is een beetje makkelijker te zien van dit werk op de computer. Ik samen te stellen dit video, die is een opname van een simulatie die ik schreef in verwerking, een grafische gerichte programmeeromgeving, om te laten zien wat er gaande is. Ik heb de code ook toegevoegd als u spelen wilt rond met het (doe!).
Ik ook samen te stellen de simulatie in kras, een slepen en neerzetten programmeeromgeving gemaakt door het MIT Media Lab. In de Scratch-versie, kunt u de schuifregelaars om te wijzigen de ernst en de snelheid van het projectiel om te zien hoe ze van invloed op de simulatie slepen. Bekijk het hier.