Stap 4: De Code
* Opmerking: wanneer de programmering van de dmd deze code moet altijd aanwezig zijn, anders de Arduino IDE niet herkent uw opdracht
De schets die ik voor dit project geschreven heb werkt door een animatie "opstarten" voor de dmd weer te geven, en gaat vervolgens door het lezen van de input van de sensor, een open oog weer te geven als de bewegingsmelder wordt geactiveerd, en een gesloten oog wanneer niet.
De schets kan worden gedownload als een Ino bestand van hier, of als tekst uit pastebin vanaf hier
Nuttige omvatten commando's voor de dmd:
- dmd.writePixel (x, y, GRAPHICS_NORMAL, z) - draait op een signaal pixel op de coördinaten x, y. De z-waarde is 1 of 0, voor in- of uitschakelen
- dmd.drawLine (x1, y1, x 2, y2, GRAPHICS_NORMAL)-tekent een lijn van x1, y1 te x2, y2
- dmd.drawBox (x1, y1, x 2, y2, GRAPHICS_NORMAL)-tekent een vak vorm met een hoek aan x1, y1 en de tegenoverliggende hoek op x2, y2
- dmd.drawFilledBox (x1, y1, x 2, y2, GRAPHICS_NORMAL)-zelfde zoals hierboven maar het vak wordt gevuld, niet alleen het overzicht
Deze trefwoorden kunnen ook het vervangen van de GRAPHICS_NORMAL om verschillende combinaties van pixels
- GRAPHICS_INVERSE
- GRAPHICS_OR
- GRAPHICS_NOR
- GRAPHICS_TOGGLE