Stap 1: werking
Deze module voorziet in de oprichting van verschillende muziek met behulp van de ADXL335 drie-assige versnellingsmeter en "de vinger bocht sensing button". Het circuit van controle-eenheid is de ATMega32U4 microcontroller met Teensy bootloader. De werking bestaat uit drie stappen: 1. de microcontroller leest de gegevens van de versnellingsmeter en transformeert deze in geluiden. 2 als de drukknop met de vinger is gebogen, zal de muziek klinken. 3. de geluiden worden weergegeven op het LCD-display.
2. MoveCAD
Deze module bestaat uit twee delen:
1. 3Duino-wijzigen van de vorm van een kubus in 3D-ruimte
2. MovElement-een kubus in 3D-ruimte uit verschillende hoeken en afstanden weergeven.
3Duino
Met onze handen kunnen we de controle van een object in de 3D-momenteel een kubus, maar met een beetje wijziging zou het iets. Het 3D-effect wordt bereikt door een paar Anaglyph blauw-rood glazen en de Anaglyph beeldconvertor. Het beeld wordt verplaatst door een Memsic 2125 versnellingsmeter. Hebt u een groter budget, kan ik de gyroscoop module, ook aanbevelen. Werking van het programma omvat drie stappen. 1. Arduino platform leest de versnellingsmeter en de gegevens verwerkt. 2. na de verwerking van de gegevens, de microcontroller is aangesloten op de PC via de USB poortinterface, en de verwerking programma ontvangt de gegevens en alles in in het "cube.txt" bestand schrijft. 3. een tweede PC-programma (geschreven in C) filtert en de afbeelding wordt weergegeven en beweegt de kubus met behulp van de informatie die wordt gelezen uit het tekstbestand. Let wel op dat u uitvoeren de verwerking code ("_3DuinoProcessing.pde") voor de eerste keer wilt na het aansluiten van de Arduino board met PC eerst (na het uploaden van de code ("_3Duino.pde"), Arduino board is klaar voor gebruik) en pas dan lopen de "3DUINO.exe".
Deze module is gemaakt voor demonstratie-doeleinden, met behulp van de Arduino platform (ATmega168/ATmega8); de andere modules zijn gebaseerd op de Teensy platform, dat ook een Arduino interface circuit is, maar sneller, efficiënter en goedkoper.
MovElement
Door het bewegen van onze handen kunnen wij een kubus uit verschillende hoeken en afstanden bekijken. Het 3D effect kan worden bereikt door verschillende technologieën. Ik koos voor een paar Anaglyph glazen, omdat het biedt een goedkope en effectieve oplossing. De beweging detectie wordt uitgevoerd door een ADXL335 drie-assige versnellingsmeter. De controle-chip is een ATmega32U4 met Teensy bootloader. De werking bestaat uit drie stappen. 1. de chip leest en verwerkt de data van de versnellingsmeter. 2. verzendt de controle-opdrachten naar de PC via USB, via HID-protocol. 3. een PC-programma dat is geschreven in Processing analyses de gegevens, vervolgens beweegt en posities van de kubus.
3. MoveGame
We kunnen door onze hand en de vingers te bewegen zeggenschap naar de computer (, cursor besturingselement voor tekstinvoer) en computerspelletjes spelen. We kunnen ook sommige videospelletjes overbrengen naar de computer en hen controleren met deze toepassing, als we zijn met behulp van emulators. Bijvoorbeeld, Playstation Emulator en andere programma's die we kunnen vinden op de website van de Emulator Zone . De beweging detectie wordt uitgevoerd door een ADXL335 drie-assige versnellingsmeter en de flex-sensor controleert de vingers voor toets commando input. Er zijn flex sensoren toegewezen aan elk van de vooruit, achteruit, rechts, naar links en selectieopdrachten (Enter). De controle-chip is een ATmega32U4 met Teensy bootloader. De werking bestaat uit drie stappen. 1. de chip leest en verwerkt de data van de versnellingsmeter en de flex-sensoren. 2. verzendt de controle-opdrachten naar de PC via USB, via HID-protocol. 3. de computer de opdrachten ontvangt en op basis daarvan de belangrijkste bewerkingen uitvoert of verplaatst de cursor naar de geselecteerde punten.