Stap 3: De gebruikersinterface
Vervolgens laten we zien hoe we de user-interface voor het besturingselement maken.
We UI voor het project is gonna be heel eenvoudig: we moeten een sjabloon
raster dat zal vijf besturingselementen bevatten: een label om het nummer van de sleuf, knippen, kopiëren en plakken-knoppen en een ListView die de geschiedenis voor elke sleuf tonen zal te identificeren.
We zullen een sjabloon net zal al deze besturingselementen maken. Binnen de code maken dynamisch we het zelfde raster en de bijbehorende besturingselementen vijfmaal. Maar eerst moeten we de bestaande grid en de knop op het bestand Mycontrol.xaml, dat de volgende standaard lay-out heeft verwijderen.
We moeten veranderen van het bestand dus het zal onze sjabloon-raster met het label, de knoppen en de ListView bevatten. Daarom zal het nieuwe rooster worden net als de volgende indeling:
Wat we deden in de vorige lay-out was voornaam de externe raster grdMain. Vervolgens wordt gemaakt we het raster van de sjabloon met de naam grdTemplate die sommige kolommen voor de lay-out heeft. De andere besturingselementen zijn plakken en kopiëren, de knoppen met de naam bntSlotPaste en bntSlotCopy, respectievelijk. De ListVview met de naam lstSlot1_Copy wordt gemaakt hierna volgde maar het label lblSlot2 en de bntSlotCut van de knop Knippen. De namen en de volgorde van de besturingselementen in de raster-grdTemplate zijn zeer belangrijk en zal worden gebruikt op de volgende stappen van dit Instructable. In de volgende afbeelding tonen hoe deze interface als kijkt, wanneer we het project uitvoert.
We zullen het sjabloon raster kloon op onze code op een toekomstige stap. Maar daarvoor moeten we sommige methoden toevoegen op de pakket-klasse MultiSlotClipboardPakage.