Stap 4: codering...
In deze stap zal ik uitleggen de eerste benadering samen met de setup.
SETUP: ArduinoIO van de verbinding die wordt gegeven op de pagina materialen downloaden en installeren op uw Matlab zoals gegeven in de installatiestappen die wordt geleverd samen met het pakket. Als er nog steeds enkele probleem reactie hieronder.
Nu downloaden en opslaan van alle bestanden op deze stap naar uw Matlab-map behalve adioes.ino gegeven. Uplaod adioes.ino aan uw arduino
Je arduino hechten aan uw PC swich op de voeding, sluit de luidsprekers aan uw PC.
Eerst kalibreren uw servo's als volgt:-
Type a=arduino('COM#'); in plaats van # Typ het nummer van de COMpoort van uw arduino die u van de arduino IDE of Apparaatbeheer vinden kunt.
servoAttach(a,9);
servoAttach(a,8);
servoWrite(a,9,90);
servoWrite(a,8,90);
Nu zorg ervoor dat de luidsprekers zijn naar boven en alles recht is.
Uw audio-bestand in de matlab-map toevoegen
Typ het volgende in de opdrachtregel van uw matlab om te beginnen uw muzikale robot.
trialnew('filename',a); bestandsnaam is uw audio bestand bijvoorbeeld booyah.wav.
En je bent klaar!
Uitleg van de code: trialnew functie neemt in het audio bestand en arduino object als input vervolgens de beat tijdsinstellingen extraheert (die hier niet worden verklaard) vervolgens schatten zijn tempo voor de eerste seconde van het lied.
Het bouwt dan een traject van de hoek die een cosinus Golf is zodanig dat het bot pony op de beat tijdstip en intensiteit die overeenkomt met de lengte van de beat tijd. Vervolgens wordt de beat tijd aan de timer toegevoegd en maakt een schatting van het tempo van de volgende seconde. Dus de bouw van de motie van zowel de servo's.