Stap 1: verdeling
Er zijn sommige unieke uitdagingen wanneer u vanuit een illustratie werkt. Het grote ding over de "vaagheid" van kunst die hoeft niet te worden getekend (afhankelijk van de kunstenaar de stijl, natuurlijk) is dat het geeft u ruimte om sommige van uw eigen keuzes maken. Ik ben voornamelijk een cosplayer en allermeest naar de tijd doen alleen recreaties van anime, games, films, banden, enz.; creativiteit is dus een echte luxe in een hobby bestaat uit imitatie. Het slechte ding is dat u moet erachter te komen wat de heck dat kronkeltje wordt verondersteld te zijn, en wat dat over het kronkeltje ernaast, en betekent wanneer om het te negeren omdat het echt net een golflijn en is niet verondersteld om het even wat helemaal. Dit kan bijzonder ergerlijk zijn wanneer u slechts een verwijzing wellicht.
Voor dit project omvatten de onderstaande afbeeldingen alle mijn verwijzingen. Ik had twee illustraties door Kobayashi en de in-game sprite (hier vertegenwoordigd door een van de foto's voor mijn TV een sexy), die geen van vrij met elkaar over de details overeengekomen. Vaak hoeft u niet elke verwijzing voor wat een kostuum zou kunnen zien van achteren eruit. Kortom, u start met de gemeenschappelijke elementen aan uw referenties, dan analyseren van degene die vergelijkbaar zijn (en kiezen wat je voorkeur), en jezelf te treden (of vieren) die deel uitmaken van de rest.
Zodra ik heb een vrij goed idee in mijn hoofd, ik meestal mijn eigen referenties tekenen. Zij hoeven niet coherent, en ze zeker niet hoeven te worden erg artistiek; maar ze zijn zeer nuttig om te verwijzen naar wanneer je probeert om te onthouden hoe u iets te worden gezocht. Ik notities meestal mijn op welke technieken en materialen die ik wil gebruiken op deze. Ik ook afdrukken van de meest nuttige verwijzingen die ik heb zodat ik niet hoef te houden lopend naar een grijper een boek of mijn computer een detail controleren wanneer ik aan de slag.
Ik ga geen lijst die dit als een afzonderlijke stap, maar het is echt belangrijk om erachter te komen welke elementen van uw kostuum moeten worden gekocht; leveringen en dingen zoals schoenen of pruiken. Alles wat die u nodig hebt om te bestellen moet besteld worden vroeg in uw proces. Zelfs als termijnen niet echt belangrijk voor u, is het uiterst frustrerend om te moeten wachten op iets te komen.