Stap 37: Mapping, mengen en maskeren
Mengen tussen projectoren moet gebeuren om te compenseren voor artefacten uit elkaar overlappende structuren die zijn gemaakt op basis van meerdere projectoren. Af en toe laat ik enige overlap omdat het een mooie en vreemde optische effect ontstaat.
Met TouchDesigner van PhotoshopIn textuur operator mengen gebeurt. Dit werkt door het hebben van een canvas in Photoshop opent, en zijn pixel buffer krijgt waarnaar wordt verwezen in TouchDesigner in real-time als het masker is geschilderd.
Als ik verf in Photoshop met een Wacom-tablet, zie ik het masker toegepast op de sculptuur in real-time.
Soms inkleuren ik de afzonderlijke kanalen om te isoleren die ik mengen ben, zoals in de afbeelding links getint rood is projector.
Dit is ook de stap waar ik opruimen elke projector bloeden, dat kan gebeuren als gevolg van projector regelen of onduidelijke toewijzing. Het is nuttig om een partner die kan rond het beeld te lopen en weten hoe te wijzen op fouten en gebieden te concentreren op. Bij het toewijzen van solo, helpt het om het maken van een interface op een tablet-apparaat, dus u bent niet geketend aan de hoofdcomputer, zoals de toewijzing plaatsvindt.
Vishal en ik samen werken aan deze stap--een van ons loopt rond het stuk om te ontdekken waar afloopgebied en toewijzing fouten optreden, terwijl een ander doet het maskeren en mengen totdat het is dichtbij perfect.
Er zijn tools zoals TouchOSC en Lemur die CamShnapper en ToucHDesigner van een draadloos tablet zodat naar de sculptuur rondlopen als ze het kaart kunt bepalen.
Timelapse van de installatie: