Stap 4: Code tijd: Core vonk
Het programma voor het beheersen van de servo is zeer eenvoudig en heeft een vonk-functie en een variabele die is anders en veel meer eenvoudiger dan met behulp van een Arduino en een WiFi-module.
Hier is de code-
<p>Servo myservo; // create servo object to control a servo</p><p>int pos = 0; // variable to store the servo position</p><p>void setup() { myservo.attach(A0); // attaches the servo on the A0 pin to the servo object Spark.function("setpos", setPosition); Spark.variable("getpos", &pos, INT); }</p><p>void loop() { }</p><p>int setPosition(String posValue) { pos = posValue.toInt(); myservo.write(pos); return 0; }</p>
Kopieer, plak de code in het deeltje web IDE na het registreren van een account als u dit nog niet hebt gedaan.
Het programma had een functie en variabele en alles wat de kern van de vonk doet is gelijk aan de waarde die wordt geretourneerd door de functie setPosition() stelt u de positie van de servo.