Stap 2: De code!
#include
#ifdef __AVR__ #include #endif
#define PIN 6
Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel (29, 6, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
VOID Setup {/ / dit is voor Trinket 5V 16MHz, kunt u deze drie regels verwijderen als u niet een Trinket #if gedefinieerd (__AVR_ATtiny85__) gebruikt als (F_CPU == 16000000) clock_prescale_set(clock_div_1), #endif / / einde van trinket speciale code strip.setBrightness(50);
strip.begin(); strip.show(); Initialiseren van alle pixels op 'off'}
void loop {/ / sommige procedures van de in het volgende voorbeeld laat zien hoe om weer te geven op de pixels: colorWipe (strip. Color(255, 0, 0), 50); Rode colorWipe (strip. Color(0, 255, 0), 50); Groene colorWipe (strip. Color(0, 0, 255), 50); Blauw
Stuur een theater pixel achtervolging... theaterChase (strip. Color(127, 127, 127), 50); Witte theaterChase (strip. Color(127, 0, 0), 50); Rode theaterChase (strip. Color(0, 0, 127), 50); Blauwe theaterChase (strip. Color(128,0,128), 50); Paars
Rainbow(20); rainbowCycle(20); theaterChaseRainbow(40); }
De puntjes een na de andere te vullen met een kleur void colorWipe (uint32_t c, uint8_t wachten) {voor (uint16_t i = 0; i
VOID regenboog (uint8_t wachten) {uint16_t i, j;
voor (j = 0; j < 256; j ++) {voor (ik = 0; i
VOID rainbowCycle (uint8_t wachten) {uint16_t i, j;
voor (j = 0; j < 256 * 5; j ++) {/ / 5 cycli van alle kleuren op wiel voor (ik = 0; ik < strip.numPixels(); i ++) {strip.setPixelColor (ik, wiel (((i * 256/strip.numPixels()) + j) & 255));} strip.show(); delay(wait);}}
VOID theaterChase (uint32_t c, uint8_t wachten) {voor (int j = 0; j < 10; j ++) {//do 10 cycli van achter voor (int q = 0; q < 3; q ++) {voor (uint16_t ik = 0; ik < strip.numPixels(); i = i + 3) {strip.setPixelColor (i + q, c), //turn elke derde pixel op} strip.show();
delay(wait);
voor (uint16_t ik = 0; ik < strip.numPixels(); i = i + 3) {strip.setPixelColor (i + q, 0); //turn elke derde pixel off}}}}
Theatre-style kruipen met regenboog effect ongeldig theaterChaseRainbow (uint8_t wachten) licht {voor (int j = 0; j < 256; j ++) {/ / cyclus van alle 256 kleuren in voor het wiel (int q = 0; q < 3; q ++) {voor (uint16_t ik = 0; ik < strip.numPixels(); i = i + 3) {strip.setPixelColor (i + q, wiel ((i + j) % 255)); //turn elke derde pixel op} strip.show();
delay(wait);
voor (uint16_t ik = 0; ik < strip.numPixels(); i = i + 3) {strip.setPixelColor (i + q, 0); //turn elke derde pixel off}}}}
uint32_t wiel (byte WheelPos) {WheelPos = 255 - WheelPos; if(WheelPos < 85) {return strip. Kleur (255 - WheelPos * 3, 0, WheelPos * 3); } if(WheelPos < 170) {WheelPos-= 85; terugkeer strip. Kleur (0, WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3); } WheelPos-= 170; strip retourneren Kleur (WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3, 0); }