Stap 2: Ring dat belletje...
Dit heeft natuurlijk dat carnaval hijinx gebouwd in. Ik aanvankelijk dacht dat ik ging gebruiken een soort druksensor die kon echt voelen de gevolgen van een hit aan de knop. Zeker, u kon iets doen met een versnellingsmeter of bal schakelaars, maar dat zou krijgen een beetje meer ingewikkeld dit overwegen was voor een avond plezier project. Trouwens, ik heb niet een echte gewicht/effect sensor te gebruiken.
Aangezien de meeste carnaval spelletjes niet "opgetuigd" wink, wink, ik denk dat we kunnen simuleren de mechanica van het spel doordat de gebruiker drukt op een knop en de microcontroller die komen met een soort van waarde voor de hoeveelheid invloed hebben.
Willekeurige waarden zou werken en zou zelfs leuk om te zien wat de computer denkt dat je de moeite waard.
Ik zeg nogmaals dat dit een geweldige beginner-project aan te pakken is als je wilt leren van de arduino. Een input schakelaar werkend krijgen en erachter te komen hoe om lichte animaties met de neopixel strips.
Ik gebruikte mijn DIY grote knop schakelaar voor de input. Het activeren van de interne pullup op de pin te slaan met het toevoegen van een externe weerstand aan het circuit. Check out of uw switch-instelling werkt door het activeren van de onboard LED als test en kijken naar de seriële monitor om te zien als het gaat hoog of laag wanneer gedrukt zodat u kunt uw code om te reageren dienovereenkomstig aanpassen.
Dus ik probeerde om erachter te komen hoe met interrupts voor snellere schakelaar sensing, gebruikte ik een Adafruit Flora arduino board. Ik kreeg niet te ver met dat aangezien dat een beetje meer geavanceerde kost programmering en proberen te vertalen pin toewijzingen uit de weinige voorbeelden van de arduino daar aan de Flora verwarrend waren.
Ik wilde het carnaval running light display gaat te allen tijde. Als u op de knop - swing en druk op de knop - zou het kloppen van het gewicht of stuur het licht reizen de schaal.
U kunt kijken naar de random getal-generator en een experiment om te zien als u echt een goede distributie van de "random" waarden krijgt of scheeftrekken het elke gewenste manier.
Voor het coderen, begon ik met de neopixel strandtest code om ervoor te zorgen dat het theater chase lichte regenboogeffect werkte. Vervolgens voegde ik de knopfunctie die het klimmen schaaleffect triggers. Het hangt voor een beetje en dan terug druppels neer.
Allegaartje code is gekoppeld, mod aangezien u kunt. Alles is een work in progress.