Elke fabriek-geïnspireerde condo project, of heup-en-happening thuis winkel bezoekt, en vindt u ontwerpen daterend uit de jaren 1920 door tot de jaren 1970.
Aandacht design liefhebbers. Handen omhoog als u bent momenteel badend in een avocado-gestemde acryl bad. Om het even wie? Dacht het niet.
Laten we proberen een ander tack. Wie van u zal toegeven om te versieren met echte jaren 1970 behang met psychedelische oranje bloemen en chocolade bruin blad motieven? Niemand? Waarom niet dat ons verrassen?
U bent allemaal veel te cool en veel te "now" zo verbonden met het verleden. Of bent u?
Elke fabriek-geïnspireerde condo ontwikkeling, of heup-en-happening thuis winkel bezoekt, en je vindt jezelf waden door ontwerp geschiedenis vanaf de jaren ' 20, jaren ' 50, ' 60 en zelfs de jaren ' 70 bijna zeker.
De realiteit is dat veel van wat wij beschouwen als snijkant eigenlijk dateert van onze ouders. Leeftijd problemen opzij, vele aspecten gesneden een verrassend hedendaagse dash, daarmee maken ze perfect voedergewassen die om te zetten anders karakterloze ruimten.
Overweeg het bewijs. Stap in onze tijd shuttle, als u zal genieten van een plek van progressieve modernisme van de jaren 1920 via de iconische Barcelona-stoel, liefde kind van Mies van der Rohe, een Duitse Amerikaanse creatieve wiens werk wordt vereerd, tot op de dag over de hele wereld.
De Barcelona's oorspronkelijke doel was als een moderne troon voor het bezoeken van koning Alfonso XIII en was bedoeld om een zetel als hij en zijn vrouw koningin de Golden Book om te openen de internationale tentoonstelling van 1929 ondertekend.
Met de knop-tufted stoffering en een iconische metaal X-frame trok de stoel op van der Rohe de vastberadenheid om het hoogste comfort te combineren met de productie van de economie.
Als secundaire zitplaatsen in hedendaagse project, het is comfortabel en elegant en voegt onmiddellijke historische gravitas. Ontdek uw dichtstbijzijnde voorraadlijst op knoll.com.
En onze klanten? Een super leuk koppel genoemd, Laura en James. We dachten dat hun liefde voor retro rekening gehouden, zij zou genieten van een regeling die de afgelopen, maar in een schel en zeer eigentijdse manier geplunderd.
Waarom niet had ze ronde te renoveren? Om te beginnen, hun drukke schema als onafhankelijke filmmakers bedoeld ze hadden weinig tijd te besteden aan huisenlijke stijl — als onze voordat afbeeldingen kunnen getuigen. Maar geen zorgen; wat zij misten in de tijd was meer dan gecompenseerd in enthousiasme en blind decoratieve ambitie. Ja, hebben we een geweldig team!
Na binding met ons over koffie in hun spectaculair rommelig huis, Laura en James verliet het herontwerp in onze ambitieuze handen, slechts één ding vragen: voor een rechthoekige beurt. Alsjemenou, we de uitdaging aangaan.
Het eerste stuk van business was te openen van de ruimte, die we bereikt door het verwijderen van de decoratieve pier die de zones woon en eetkamer doorspekt. (Opmerking: als u van plan bent structurele veranderingen aan te brengen, moet u bepaalde u uw huis's fysieke integriteit zal niet ondermijnen. Wij werken met een team van bekwame aannemers die voldoen aan elk aspect van de bouw van de code en relevante toestemmingen en vergunningen zoeken.)
Na het schilderen alles helder wit (als een stijl uit de galerie achtergrond voor de design museum stukken die zou binnenkort volgen), we geaccentueerd met levendige gele en zwarte latex banden. Om het gevoel van de galerie kunst voort te zetten, we gebruikten het diepste zwart voor de kozijnen en plinten, die effectief ons project ingelijst.
Hoge impact tactiek, zeker, maar Laura en James zijn een levendige paar die, door hun eigen toelating, genieten van de envelop te duwen.
Vervolgens wij een grijs-gestemde Amtico vloer (amtico.com) geïnstalleerd en vervolgens verankerd silver birch takken van vloer tot plafond aan weerszijden van de kamer, voor een schot van organische beroep aan het evenwicht van de esthetiek van de American Psycho/Wall Street.
Fase afgezien van, laten we terug naar zakelijke — namelijk onze klassieke meubelen van weleer. Onze volgende oude voorbeeld van het modernisme komt hoffelijkheid van Eileen Gray, een ontwerper die ernstig beïnvloed de loop van de kunstgeschiedenis en stijl.
Bijzettafeltje van Gray's E-1027 (die zit aan de rechterkant in onze na schot) is een prachtig stuk dat is zo actueel als het was in de jaren 1920, toen ze zo liefdevol haar sexy lijnen componeerde. De visionair van Ierse komaf is vooral bekend om haar vermogen om vorm en functie, die haar in de kring van Amsterdamse kunstenaars in De Stijl ontbrandde, rond wie ze veel van haar vroege werk creëerde samenvoegen. (DWR.nl)
Over te gaan, laten we hangen met een jonger publiek. Cue de Noguchi tabel, als de beoogde van Isamu Noguchi en vervaardigd door Herman Miller in 1947. Wij gerekend dat het maakte de perfecte aanvulling op onze zeer moderne woon/eetkamer, haar ebony tonen spelen als nuttige aanvulling op onze muur accent. (eq3.com)
Snel doorsturen naar de jaren 1950, vonden we onszelf in Denemarken. De meester van alle dingen Deens? Arne Jacobsen. Een pionier van triplex, zijn iconische Stoel 3107 van 1955 is nog steeds een van's werelds meest herkenbare stoelen oplossingen.
Gekenmerkt door zijn bochtige gevormde schelp, werkt de stoel heel goed in gebruik op kantoor of voor een diner, zoals in het huidige project. Oke, dus de cultstatus van de 3107 zijn enigszins verdund door felle plagiaat, maar sommige, is imitatie de oprechte vorm van vleierij.
De kers op de taart was de Grand Confort Bank en bijpassende stoelen, ontworpen door Le Corbusier in 1928. Ultieme klassiekers, deze stukken zijn verrassend comfortabel en alom beschouwd als de geschiedenis de grootste moderne meubels. New York's Museum of Modern Art weergegeven Grand Confort, samen met werk van Eileen Gray, als onderdeel van de permanente collectie.
Lees om tool verder omhoog, een kopie van een eeuw of Design; De pioniers van het ontwerp van de 20ste eeuw, uitgegeven door Barron en geschreven door Penny Sparke. U zult snel worden geabsorbeerd door de annalen van de geschiedenis van de meubels. Je lust over foto's van Marcel Breuer Wassily-stoel en huilen bij de aanblik van de Harry Bertoia Diamond-stoel. De prachtig gefotografeerde naslagwerk draagt bewijs van het feit dat ouderwetse hoeft niet te betekenen fuddy duddy.
Dit in gedachten, we al van plan bent onze volgende reis naar NYC voor het scannen van de glinsterende inventaris van vintage meubels tegen MoMA — een instituut dat we moeten hernoemen MoNSMA (Museum of niet zo Modern Art).