Herinner je je uitgaven van de hele middag spelen arcade-stijl spelen als een kind? Asteroïden, Pac-Man, Galaga, Space Invaders, Breakout, Missile Command of iets anders. Heb je ooit willen opnieuw spelen zoals die uit nostalgie, maar nooit geweten waar te beginnen? Heb je ooit wilde maken van een spel zoals die gewoon voor de lol? Als u hebt, zoek dan niet verder.
Dit is een project dat een Nexys-2 Digilent-board gebruikt om weer te geven van een belemmering voor het vermijden van spel op een 8 x 8 LED matrix. Dit spel bestaat uit obstakels die scroll naar beneden vanaf de bovenkant van het scherm, en de gebruiker beweegt hun teken links of rechts langs de onderkant van het scherm om te voorkomen dat de lichtkranttekst obstakels. Als de gebruiker hits een hindernis, het display zal wordt flash rood en het spel gereset. Als de gebruiker overleeft tot het bereiken van het einde van de kaart, het display knippert groen, en de gebruiker kan het spel opnieuw beginnen. Dit is een eenvoudig ontwerp, maar we kozen voor dit omdat het vangt de charmante gameplay van die oude arcade-stijl spelen.
Materialen:
Nexys-2 Digilent FPGA-board
USB-naar-miniUSB connector (komt met Nexys-2 board)
CILE 2088RGB-5 LED matrix of een 8 x 8 LED matrix beeldscherm
Vier sets van 8 draden (ex: wit, rood, groen en blauw)
Breadboard
Software (kan worden gevonden voor gratis Online):
ISE zich verwaardigen Suite 14,5 (voor het beschrijven van hardware)
Bedreven FPGA programmeur