Stap 4: Linear Feedback Shift Register(linfeedshift.vhd)
RANDOMNESS! CHAOS!
Dat is wat we willen voor wanneer de mollen opduiken op het bord; We willen niet hen pop up in een vast patroon. Als u wilt simuleren van een pseudo-willekeurige matrix gebruiken we een lineaire feedback shift register(LFSR) van 8 bits. Een LFSR doorloopt in principe een eindige hoeveelheid combinaties gebaseerd op de huidige staat en een klein beetje logica. Hoewel dit niet precies willekeurige er zijn combinaties mogelijk tot 377 voor waardoor de schijn van willekeur.
De LFSR neemt ingangen van de klok, bijwerken en herstellen van signalen voor de uitvoer van een standaard logic 8-bit vector, die zal worden gebruikt voor de toestand van de LED. De bijgewerkte signaalingang is noodzakelijk om de uitgangen wijzigen. Als de update hoog, is dan is de output zal veranderen, anders is de uitvoer blijft constant. Ongeacht de staat verandert de interne signalen en de huidige stand van de LFSR constant aan de stijgende rand van de klok. Dit helpt bij het creëren van de illusie van willekeurigheid omdat de LFSR en de whack een Word mole game de LEDs pas bijgewerkt wanneer de Golf van mollen verdwenen is.
Kortom is het een 8-bits random number generator.