Stap 5: Hit of missen? (hitormiss.vhd)
Whack een moedervlek is een spel dat kan worden opgesplitst in vele componenten. De belangrijkste drijvende kracht is het bepalen of de speler met succes "" Het molletje geschift heeft of als ze hun kans gemist en het molletje ontsnapt. Houd in gedachten het punt van deze beschrijving is voor het beschrijven van de functionaliteit van de module. Er zijn kleine details in het vhd-bestand die bijdragen tot het scheppen van deze functionaliteit, maar ze zal niet hier worden besproken.
De ingangen die wij moeten overwegen voor deze module zijn de LEDs, schakelaar, klok en reset signalen om een juiste uitvoer vast te stellen. De uitgangen zijn "hit" en "geldig" dat gaan we in detail treden over later.
De klok is noodzakelijk omdat er een teller ingebed in de hit of een miss module die 1 aan de stijgende rand van de klok voegt. Wanneer de teller op zijn max maakt een interne signaal genaamd "maxtime" om aan te geven dat de module nood voor bijwerken. MaxTime is hoe bepalen we of de speler mag de mol te ontsnappen.
Een andere belangrijke interne signaal dat we moeten maken is de huidige stand van de schakelaar die zal worden verwezen als "prs". Dit signaal is het noodzakelijk de toggle functie die we willen als het gaat om een mol afranseling maken. Wij moeten vergelijken de status van de huidige stand van de overgang naar de PRS-dienst te overwegen het molletje als geschift. Dit zal leiden tot de functionaliteit van zijnde kundig voor een verschuiving van zijn huidige toestand naar een tegenovergestelde staat in-/ uitschakelen en het geven van een hit. Zonder het prs-signaal, zou de speler moeten de schakelaar omhoog en omlaag voor een treffer, die niet zo aangenaam van een gaming ervaring.
Nu we nemen deze signalen, de LED-schakelaar, prs en maxtime en die te gebruiken om te bepalen van de Staten van uitvoer van hit en geldig. Als de LED vervolgens ongeacht de andere signalen slinkt, output het laag voor zowel hit en geldig. Anders, als de LED hoog is, moeten we overwegen de schakeloptie prs en de maxtime. Als maxtime is bereikt zal de uitgang van het hoog voor geldige en laag voor hit. Anders, wij moeten vergelijken de PRS-dienst naar de switch en als ze niet gelijk het hoog voor zowel geldige als hit zal output.
De reden dat we hebben geen "miss" als uitgang is omdat kan worden aangegeven door de lage staat van hit. Geldig is ook nodig omdat er moet een indicator dat samen met de hit gaat signaal om te bepalen al dan niet nemen van de hit signaal.
Nu Dupliceer we dit onderdeel 8 keer maken het vhd-bestand "whack8moles.vhd", die zal worden geïntegreerd in de whack en klik op module.
Kortom wij controleren de LED, schakelaar en huidige status om te bepalen of er een hit was of missen.