Stap 6: Keeping Score (met behulp van een 8-bits rimpel carry adder(ripplecarryadder.vhd) en D flip flops(dlfip))
Een ander belangrijk onderdeel van whack een mol is om toe te voegen 1 wanneer er een succesvolle hit en bijhouden van de score voor de speler (anders wat is het punt van het spelen).
We zijn gaan gebruiken een 8 bit rimpel carry adder(RCA) toe te voegen aan de score. De RCA gaat worden de ingangen: huidige score, hit, geldig, en reset. Het zal de huidige score met de hit waarde toevoegen wanneer geldig hoog is; anders zal het niet het verlaat de score is. (Picture1)
De RCA zal de uitgang van de nieuwe score en een succes-signaal.
Het succes-signaal is een vermogen dat is hoog wanneer het met succes wordt toegevoegd en zeer belangrijke implicaties heeft. Het betekent dat het circuit is gegaan door het hele proces van bepalen als het molletje heeft getroffen of niet en het bijwerken van de huidige score. Dit signaal wordt gebruikt in de volgende module: de LED-driver.
Voor het bijwerken van de huidige stand van het spel, is een d flip flop nodig omdat het werkt alleen op de stijgende rand van de klok als de inschakelen schakelaar hoog. Bijwerken op de stijgende rand van de klok is zeer belangrijk omdat het toelaat tijd voor signalen doorvoeren in het circuit en uitschakelen van de adder, dus het zal niet voortdurend aan zichzelf toevoegt. (Foto 2)
Vervolgens moeten we een aangepaste adder die 8 scores duurt (1 voor elke potentiële mol) en geven u een definitieve bedrag. Dit kan worden bereikt door het nemen van de vorige RCAs en gewoon stapelen ze samen alle bedragen bij elkaar optelt. (Foto 3).
Na dat de module neemt de 8 RCAs, 8 D slippers en een aangepaste adder aan de 8 scores bij elkaar optelt. (Foto 4). Het lijkt misschien veel, maar het is gewoon een hoop van toevoeging blokken zet samen maken de eindscore.
Dit alles gaat naar "score8adder.vhd" gemakkelijker te integreren samen met de andere delen.
Kortom we gebruiken een 8 bit Ripple voeren adder en D flip flops toe te voegen scores.