Stap 5: Finite State Machine specificaties
Hier hebben we de basisprincipes voor de eindige toestandsmachine die loopt van het spel.
VHD en UCF bestanden zijn beschikbaar op deze stap.
Laden om te spelen spel zoals we het schreven, TimerGameMain.BIT. Gebruik voor bewerkbare VHD, TimerGameMain.VHD, TimerGameMain.UCF, LoseWordDec.VHD, PlayWordDec.VHD en sseg_Dec.VHD.
Eenvoudige beschrijving op volgende stap. Credits op de laatste pagina.
1) spel maakt gebruik van een eindige toestandsmachine. Vier ertoe worden verplicht
a) gereed: Score, LED snelheid en andere variabelen worden de beginwaarden gegeven.
i) Score en next_score worden ingesteld op 0, LED_speed en next_LED_speed zijn ingesteld op het niveau één snelheid en lichte locatie is ingesteld op eerste LED.
II) wordt het woord "Spelen" standaard weergegeven op het display van de zeven segment. Een secundaire knop kunt u hoge Score op het 7 segment display weergeven.
III) als de primaire muisknop wordt ingedrukt, wordt het spel te spelen staat overgangen.
b) spelen staat: het licht beweegt uit LED naar LED bij een ingestelde snelheid.
i) score is ingesteld op next_score. LED_speed is ingesteld op next_LED_speed
II) het licht beweegt zich op het niveau snelheid.
III) de huidige score wordt weergegeven op de display van de zeven segment. De secundaire knop te drukken kunt u de snelheid van het licht.
IV) wanneer de primaire muisknop wordt ingedrukt, wordt het spel overgangen naar Check State.
c) check State: het wordt gecontroleerd als het licht is gestopt bij de juiste LED.
i) het licht niet meer beweegt. Het spel gedetecteerd is als het licht op de juiste LED.
II) Next_score wordt verhoogd. Next_LED_speed wordt verhoogd.
III) de huidige score wordt weergegeven op de display van de zeven segment. De secundaire knop te drukken kunt u de snelheid van het licht.
IV) wanneer de primaire muisknop is ingedrukt, verandert de staat afhankelijk van de lichte locatie.
-Als het licht zich op de juiste LED, overgangen het spel naar Play staat.
-Als het licht zich op de verkeerde LED, overgangen het spel te verliezen staat.
d) verliezen staat: er verschijnt een scherm verliezen en hoge score wordt beheerd.
i) huidige Score en hoge Score worden vergeleken.
-Als de huidige Score hoger is, hoge score is ingesteld op de huidige score.
-Zoniet, gebeurt er niets.
II), het woord "Verliezen" wordt standaard weergegeven op het display van de zeven segment. Een secundaire knop kunt u hoge Score op het 7 segment display weergeven.
III) als de primaire muisknop wordt ingedrukt, wordt het spel gereedmaken voor overgangen.
2) Dit is slechts een overzicht. Voor meer informatie over de game functies, kan u lezen de vhd geboden. Opmerkingen zijn geschreven om u stapsgewijs begeleiden.
De volgende sectie behandelt de beschrijving van elk bestand.