Stap 4: Programmeren van de Arduino
De schets staat het hart te gloeien rood totdat u trek van de kat staart aangesloten op de dimmer switch. Wanneer dat gebeurt, de mond gloeit groen en gaat het alarm af.
/*
Kitty schets niet boos
Rode LED blijft branden totdat de dimmer schakelaar is gleed naar de ON positie. Dit draait op de groene LED en de zoemer klinkt.
*/
int dimmerPin = a1 worden verkregen; Definiëren van de dimmer pin verbonden met de analoge pin
int redLED = 9; Definiëren van de groene LED (mond)
int greenLED = 1; Definiëren van de rode LED (hart)
int dimmerValue = 0; Definiëren van de dimmer instellen op 0 (OFF)
VOID Setup
{
pinMode (dimmerPin, INPUT); Definiëren van de dimmer als input device
pinMode (redLED, OUTPUT); De groene LED definiëren als een uitvoerapparaat
pinMode (greenLED, OUTPUT); De rode LED definiëren als een uitvoerapparaat
}
void loop
{
dimmerValue = analogRead(dimmerPin); De dimmer zal analoge invoer
Als (dimmerValue > 0) / / Maak het scenario dat als de dimmer de instelling groter dan 0 (ON is)...
{
digitalWrite(greenLED,HIGH); Dan de groene LED zal oplichten
digitalWrite (redLED, laag); De rode LED dooft
Toon (5, 100, 1000); De zoemer op pin 5 zal buzz op 100 frequentie voor 1 seconde
}
anders / / wanneer is van de dimmer instellen op 0 (OFF)
{
digitalWrite (redLED, hoge); De rode LED zal oplichten
digitalWrite(greenLED,LOW); De groene LED zal uitzetten
noTone(5); De zoemer zal maken geen geluid
}
}