Stap 9: als een vuistregel
Laag risico:
- Gaten, is afhankelijk van de grootte van het gat. Vaak gaten zijn zo klein dat ze niet significant zijn. U moet gemakkelijk kunnen vertellen over de Virtuele Maquette als het gat klein genoeg is om boete worden afgedrukt. Anders als de hole is een grote een zichtbaar dan zal er een groot gat er en misschien erger worden. Lagen worden afgedrukt op lagen, zodat de volgende laag afdrukken is niet op niets waar het gat is.
- Afzonderlijke objecten vaak deze afdrukken zijn prima, soms is er een kloof tussen de Maas en het afzonderlijke object, maar anders is het bijna als meerdere delen tegelijk afdrukken
Middelmatig risico:
- Innerlijke gezichten - deze kunnen leiden tot grote problemen of helemaal niets.
Hoog risico:
- Zichzelf kruisende gezichten zal leiden tot ontbrekende plastic rond het snijpunt of gewoon worden overgeslagen. Zodra een laag is overgeslagen de volgende laag is niet in staat om af te drukken op de top van de vorige omdat het werd overgeslagen. Alles afgedrukt achteraf is vrijwel zeker mislukken. Soms een laag corrigeert de ontbrekende laag, maar nog steeds het veroorzaakt een significante tekortkomingen.
Hoe te voorkomen dat niet-variëteiten?
Zoals een van mijn favoriete uitspraken gaat, zijn "Het is beter te onderhouden dan herwinnen" variëteiten de dezelfde manier. Als u constant voor een niet-variëteit controleren is uw leven zullen gemakkelijker dan het realiseren van dat je hebt een niet-variëteiten van een uur geleden. Non-variëteiten hebben een sneeuwbaleffect. Zoeken en corrigeren vroeg of later groot betalen. Op blender kan dit worden gedaan in de bewerkingsmodus met vinger yoga (ctrl + alt + shift + M).
Controleren op niet-variëteiten vóór het afdrukken
Gebruik het programma dat u modelleert met om te controleren op niet-variëteiten voordat u exporteert. Daarnaast zijn er programma's zoals Autodesk Meshmixer die heeft een tool Inspector om te vinden niet-variëteiten dat ik sterk aanbevelen.