Stap 8: antwoorden
1. welke rotatiesnelheid en precisie vereist is, en kan het worden bereikt met speelgoed motoren?
- Snelheid is sterk afhankelijk van de beeldresolutie, FPS en brandpuntsafstand. Ongeveer één ronde in 2-3 minuten voor 640 pixels, 30 bps, f 2.8.
- Toy-motoren zijn OK maar vereisen aanzienlijke overbrengingsverhouding te bereiken deze lage rotatiesnelheid. Dit zal resulteren in de lawaaierige mechanica, maar met het voordeel van een aanzienlijke koppel met goedkope motoren. De versnellingen op betrouwbare wijze zou moeten werken, anders concurrentievervalsing zal worden gegenereerd. Servo aangepast voor continue rotatie kan geven de beste resultaten in alle opzichten.
- Met batterij of accu macht, kan de rotatiesnelheid niet zijn uiterst nauwkeurig, maar voldoende stabiel.
2. is de kwaliteit en de resolutie van een videoclip voldoende?
- Ja het is grotendeels voldoende zolang je target web resoluties. Voor poster afdrukken zullen de resolutie niet volstaan.
3. wat voor soort camera is er nodig?
- Goedkope camera's zijn voldoende. Ik gebruikte een Canon Digital IXUS 95 IS. In feite is het helemaal ideaal als gevolg van zijn compactheid.
4. welke computer macht is nodig?
- Met een 2,4 GHz Intel dual core duurt een panorama 4423 x 512 3 minuten om te berekenen. Dit kan worden verkort door een betere Python script.
5. is het mogelijk met open-sourcesoftware?
- Ja, in feite zeer gemakkelijk, op zeer hoge kwaliteit. ffmpeg is laaiend snel bij het omzetten van MJPEG in indifidual JPEGs en imagemagick is ideaal voor het bijsnijden/stiksel. Python is groot bij het orkestreren van de hele (maar hiervoor veel andere talen zou passen). Ze hebben de poorten voor vele grote platformen.
6. Wat is de relatie tussen de definitieve beeldresolutie en het diafragma van de lens en de film frame-per-seconde de rotatiesnelheid?
- Waar het om gaat is dat de laatste pixels vertegenwoordigen een kijkhoek die is hetzelfde in zowel horizontale als verticale richting.
- In verticale richting, dat wil zeggen langs de scanline, wordt de kijkhoek bepaald door de F-number van de zoomwaarde, en de film pixel resolutie.
- In horizontale richting, wordt de kijkhoek bepaald door de film FPSen de mount rotatie snelheid.
7. Wat is het effect van de blootstelling worden aangepast tijdens de opname?
- Dit hangt af van uw camera, en hoe abrupt/vloeiend het aanpassen wordt uitgevoerd. Maar het genereert verticale banden van verschillende belichtingen. Dit is een beetje problematisch. Kunnen sommige camera's worden verteld om niet aan te passen de belichting tijdens een film? Misschien wat goedkope/oude degenen?
8. Hoe worden bewegende objecten weergegeven?
- Zolang ze niet over de scanline, zal bewegende objecten niet gezien worden (tenzij ze in de buurt van, en invloed op de algehele helderheid van de scène).
- Snel verplaatsen object wordt weergegeven als één kolom van pixels.
- Een object bewegen van de camera in sync met de rotatie wordt weergegeven als een horizontale band.
- Objecten verplaatsen "met redelijke snelheid" in dezelfde richting als de rotatie van de camera verschijnt dikker, en in de tegenovergestelde richting, dunner.
9. wat voor soort perspectief verstoringen worden weergegeven?
- Verticale objecten krijgen geen vervorming helemaal niet, omdat ze overeenkomen met de scanline, die in het midden van elk frame, hebben geen zijdelingse vervorming.
- Horizontale objecten krijgen vis-ogen-achtige vervorming. Horizontale parallelle, rechte lijnen verschijnt als hyperbolische lijnen, vergadering op een verdwijnpunt op de horizon lijn.
- In het leven, hoewel we voortdurend zien, zien niet langer we de vervormingen omdat (1) wanneer de rechtheid van grote objecten controleren we de neiging om onze ogen naar focus langs rechte lijnen en (2) onze hersenen compenseert en verwijdert de vervormingen.