Stap 3: Program het deeltje foton
We zijn nu klaar voor het programmeren van de Spark Photon. Dit vereist de initiële installatie van het foton eerste, die in feite betekent het Spark-foton verbinden met een Wifi-netwerk en bindt het aan uw account. Begin met het registreren op particle.io en vervolgens volgende pagina Aan de slag . Dit moet minder dan 5 minuten duren.
Nu, openen de deeltjes Web IDE en maken een nieuwe app onder de "code" tab aan de linkerkant. De app OOT bijvoorbeeld naam en plak de code in de middelen.
Ik zal proberen uit te leggen van de belangrijkste onderdelen van deze code en hoe zij zich verhouden tot de Web-UI en de ontvangst van deze gebeurtenissen.
De setup-functie één keer wordt uitgevoerd, net als in een schets van de Arduino en eenvoudig initialiseert een array met 8 Boole-waarden. Deze booleans zijn de Staten van onze mokken na verloop van tijd. We slaan de waarden na verloop van tijd te kunnen detecteren van dubbele kranen - anders kan dit eenvoudiger worden gemaakt.
De functie van de lus zal wordt herhaald voor eeuwig controleren van elke mok druk waarde en opslaan. Met elke iteratie noemen we de checkDoubleTap-functie die controleert als er een patroon voor een dubbele tik. Als er een is, stuurt het de gebeurtenis 'kraan'.
Ook vergelijken we met elke iteratie, van de mok staat tegen de vorige staat. Als de staat gewijzigd, roepen wij de gebeurtenisfunctie die de huidige mok status controleert en stuurt de omhoog/omlaag-gebeurtenissen.
De gebeurtenissen zelf zijn verzonden met behulp van de functie van Spark.publish() en is vrij transparant voor ons, geen netwerk controleren, enz.
Op dit punt kunt u aan login aan dashboard.particle.io om te controleren als u sommige gebeurtenissen wanneer de druksensor wijziging stelt ontvangen.
We zullen vervolgens een Web UI verbinden met deze gebeurtenissen om te visualiseren van de gebeurtenissen.