Stap 15: EXTRA LAB CIRC-06B
de nieuwe biljetten zijn eeggeeee, onderbreken. De bewerkte code is hieronder. Ik moest zeggen dat er nu 9 notities, staat de volgorde van notities en laat een ruimte voor de pauze, op de regel daaronder moest ik zeggen de bieten lengte van elke noot. Dan had ik laatst te vertragen van de snelheid van het nummer door het verminderen van het tempo.
/ * Melody* (gespleten) 2005 overleden Cuartielles voor K3
*
* Dit voorbeeld wordt een piëzo-luidspreker melodieën spelen. Het stuurt
* een blokgolf van de juiste frequentie naar de piezo, genereren
* de overeenkomstige Toon.
*
* De berekening van de tonen is gemaakt na de wiskundige
* bewerking:
*
* timeHigh = periode / 2 = 1 / (2 * toneFrequency)
*
* waar de verschillende tonen worden beschreven als in de tabel:
*
* Opmerking frequentie periode timeHigh
* c 261 Hz 3830 1915
* d 294 Hz 3400 1700
* e 329 Hz 3038 1519
* f 349 Hz 2864 1432
* g 392 Hz 2550 1275
* een 440 Hz 2272 1136
* b 493 Hz 2028 1014
* C 523 Hz 1912 956
*
* http://www.arduino.cc/en/Tutorial/Melody
*/
int speakerPin = 9;
int lengte = 9; het aantal notities
char merkt [] = "eeggeeee"; een ruimte vertegenwoordigt een rust THIS IS THE deel ik heb gewijzigd
int verslaat [] = {2, 2, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 1}; DIT IS HET DEEL IK WIJZIGEN
int tempo = 200; DIT IS VERMINDERD VORMEN VAN 300, ZODAT HET AFSPELEN LANGZAMER
VOID playTone (int Toon, int duur) {}
voor (lang ik = 0; ik < duur * 1000L; ik += Toon * 2) {}
digitalWrite (speakerPin, hoge);
delayMicroseconds(tone);
digitalWrite (speakerPin, laag);
delayMicroseconds(tone);
}
}
VOID playNote (char opmerking, int duur) {}
char names [] = {'c', 'd', 'e', 'f', 'g', 'a', 'b', 'C'};
int tonen [] = {1915 1700, 1519, 1432, 1275, 1136, 1014, 956};
spelen van de Toon die overeenkomt met de naam van de noot
for (int i = 0; ik < 8; i ++) {}
Als (namen [i] == Opmerking) {}
playTone (tonen [i], duur);
}
}
}
VOID Setup {}
pinMode (speakerPin, OUTPUT);
}
void loop {}
for (int i = 0; ik < lengte; i ++) {}
Als (notities [i] == "") {}
vertraging (beats [i] * tempo); rest
} else {}
playNote (notities [i], beats [i] * tempo);
}
pauze tussen notities
delay(tempo / 2);
}
}